Reistrend: minder vaak, maar langer en luxer
- B2b
- 11 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 jan 2023 @ 10:30
- Sjaak Hoogkamer
Touroperator Sawadee waagt zich aan een voorspelling: mensen gaan minder vaak, maar wel langer en luxer op vakantie gaan. Sawadee komt daarom met een nieuw reisproduct: Premium reizen.
Premium reizen is, aldus Sawadee, 'speciaal ontwikkeld voor mensen die houden van avontuurlijke reizen, maar het avontuur in net wat meer stijl en comfort willen ervaren.'
Bestemmingen zijn voorlopig Zuid-Afrika, Jordanië, Thailand & Laos en Oman. Premium reizen onderscheiden zich volgens Sawadee op vier punten. Gasten overnachten in bijzondere en comfortabele accommodaties, de groepsgrootte is maximaal 16 personen en de begeleiding is in handen van zeer ervaren reisbegeleiders.Bovendien zijn alle maaltijden en andere extra's bij de reissom inbegrepen.
‘We zien dat reizigers minder vaak, maar wel langer en luxer op vakantie gaan. Steeds meer touroperators lanceren dan ook een luxere variant van hun reisproduct. Binnen ons segment van avontuurlijke rondreizen was dit nog niet het geval. Sawadee loopt hierin voorop en laat zien oog te hebben voor de wensen en behoeften van avontuurlijke reizigers,’ aldus Berend Simons, Manager Touroperating & CSR van Sawadee.
Tot en met 2022 compenseerde Sawadee de volledige CO2-uitstoot van al haar reizen via het inkopen van credits. Simons: ‘Met lede ogen zien we hoe deze vorm van CO2-compensatie door de jaren heen is verworden tot een handel waarvan onduidelijk is hoeveel van de investering daadwerkelijk naar CO2-beperkende projecten zoals wind- en zonneparken vloeit.’
Om deze reden heeft Sawadee besloten vanaf 2023 in plaats daarvan meer te investeren in zowel de verduurzaming van hun eigen product als het financieren van projecten die mens, dier en natuur beschermen en/of herstellen. De focus hierbij ligt op afval- en plasticreductie, natuurbescherming en -herstel, uitbreiding van het aantal duurzame accommodaties in het portfolio, meer treinreizen in de programma’s, stimulering van de lokale economieën en ondersteuning van de lokale gemeenschappen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zzp’er toegesproken door toekomstige zelf in AI-campagne Knab
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Nieuwe belangenvereniging freelancers in de mediasector...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024