TBWA\Mobile mikt op mondiale mobile-first campagnes

  • Bureaus
  • 25 okt 2018 @ 11:36
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ContentStrategieCreatieMobile

TBWA lanceert een wereldwijde hub voor mobile-first merkervaringen en innovatie in Amsterdam: TBWA\Mobile. Dit is een omdoping van het lokale eigen bureau Mobile Strategy.

Met deze aanpassing wil reclame-concern TBWA inspelen op het groeiende belang van mobiele marketing. 'Terwijl merken het uitvechten over de tijd van klanten op mobiel, is de reclamebranche aan het verschuiven, waarbij briefings steeds meer mobile en prestatiegericht worden.'

TBWA\Mobile bestaat uit meer dan vijftig internationale experts in onder andere CRM-/loyaliteitsprogramma's, e-commerce-oplossingen en mobiele campagnes. Het bureau wordt geleid door Nishant Dogra, CEO en oprichter van Mobiel Strategy. Dit label wordt vanaf vandaag omgedoopt tot TBWA\Mobile en volledig wordt geïntegreerd in het TBWA-collectief.

Disruptief mobiel

'Voor merken is het niet langer voldoende om alleen aanwezig te zijn op mobiele apparaten', zegt Dogra. 'Het is van cruciaal belang om je te onderscheiden van de concurrentie met disruptieve mobiele ervaringen die waarde toevoegen. Dit is de enige manier waarop klanten betrokken zullen zijn met merken op mobiel.'

Mobile biedt volgens Dogra 'nieuwe en ongebonden mogelijkheden voor marketeers'. 'We hebben TBWA\Mobile gelanceerd om op de hoogte te zijn van deze nieuwe mogelijkheden, van consultancy tot ontwerp en ontwikkeling.'

Integratie van diensten

Mobile Strategy werd in 2014 overgenomen door TBWA (Omnicom Group) en de naamswijziging maakt deel uit van een diepere integratie binnen het netwerk. TBWA\Mobile blijft zijn eigen klantenbestand ondersteunen en ondersteunt TBWA-bureaus over de hele wereld met mobiele merkervaringen. Met klanten als Adidas, ExxonMobil, Generator, Hunkemöller, McDonald's en Rituals is de net hernoemde specialist een van de snelst groeiende technologiebedrijven in Europa van de afgelopen drie jaar.

'Klanten eisen een meer geïntegreerde aanpak waarbij alle kanalen zijn inbegrepen. Met TBWA\Mobile kunnen we ervoor zorgen dat we onze klanten een geïntegreerde ervaring bieden', zegt Rik Ledder, managing director van TBWA\Neboko.

Dogra: 'In voorgaande jaren kwamen klanten met beknopte informatie naar hun agency om merkbekendheid of marktaandeel te vergroten. Nu zijn ze op zoek naar directe bedrijfsresultaat en willen ze de conversie met een specifiek percentage verhogen. Dat is waar bureaus zoals wij te pas komen, met behulp van data-driven inzichten en flexibele digitale ervaringen om real-time de resultaten te meten en te beheersen. Tijdens de duur van een campagne kunnen we downstream-engagementstatistieken maximaliseren, zoals conversie, registraties en ROI.'

Nieuwe vaardigheden

De wereldwijde mobiele hub TBWA\Mobile investeert in nieuwe vaardigheden en opkomende mobiele technologieën, omdat merken vaak op de hoogte zijn van nieuwe technologieën, maar niet zeker weten hoe ze het beste gebruikt kunnen worden voor de resultaten die ze willen. Het bureau heeft haar digitale advies- en ontwerpmogelijkheden vergroot en heeft ook het scala aan interne ontwikkelvaardigheden uitgebreid, waaronder Gamified Experiences, Augmented Reality (AR), Artificial Intelligence, Chatbots en Voice.

TBWA\Mobile brengt een leiderschapsteam samen in belangrijke zakelijke hubs over de hele wereld, te beginnen met een nieuw kantoor in Londen. De hub werkt als een incubator en kan met een relatief lage investering snel experimenteren en prototypen met innovatieve oplossingen.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken