Nieuw bureau: Buro Bello
- Bureaus
- 12 feb 2021 @ 06:03
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 12 feb 2021 @ 06:03
- Lucas Boon
Paul Sluis en Alies Vinkenborg lanceren Buro Bello, een nieuw bureau dat zich richt op de huisdierenbranche. ‘Een grote branche als het gaat om afzet en omzet.’
Sluis en Vinkenborg kennen elkaar van hun tijd bij het Amsterdamse reclamebureau Only, waar ze in 2010 samenwerkten als respectievelijk account executive en art director. Sluis, die in het verleden ook columns schreef voor MarketingTribune, werkte daarna jarenlang als marketeer bij KLM en Vinkenborg als freelance art director. Nu ze allebei in Bussum wonen, kwam het duo recent weer met elkaar in contact en werd besloten de handen ineen te slaan voor een nieuw bureau, dat tevens in Bussum is gevestigd.
Sluis: 'Onze eerste opdracht is al binnen, voor het DierenDiploma: een lespakket voor kinderen uit groep 5 van het basisonderwijs, waarmee zij leren over de omgang met huisdieren. Door deze opdracht en het feit dat Alies' man dierenarts is, kwamen we in aanraking met de huisdierenbranche. Een grote branche als het gaat om afzet en omzet. We constateerden dat er nog geen bureau is dat zich specifiek op huisdiereigenaren richt. Dat was het startsein voor Buro Bello.'
Onderzoek
Inmiddels hebben Sluis en Vinkenborg ook een samenwerking gesloten met Hogeschool Aeres, waar ze gastcolleges gaan geven. In ruil daarvoor maken ze gebruik van het jaarlijkse onderzoek over het gedrag van huisdiereigenaren, dat de 4ejaars studenten uitvoeren. Vinkenborg: 'Onderzoek werd daarmee ook een belangrijke bouwsteen van ons bureau. We willen onze ervaring in marketingcommunicatie combineren met de kennis die we hebben van de huisdierenbranche. Deze kennis bouwen we op door samen te werken met als benoemd Hogeschool Aeres, maar ook trendwatchers en onderzoekbureaus. Iedereen die zich in de branche begeeft is welkom bij ons bureau: dierenartsen, farmaceuten en natuurlijk merken die actief zijn binnen dierenwelzijn, voeding en recreatie.'
De nieuwe website is vandaag live gegaan, bekijk 'm hier.
Foto: Alies Vinkenborg en Paul Sluis voor hun kantoor.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zilveren Kruis lanceert campagne 'Social minderen'
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- [event] Trends & Insights van SXSW 2025: Wat betekent tech...
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Gehandicapte Sarah-pop vraagt aandacht voor inclusieve sport
- Heineken lanceert ‘Bar Dating’ app
Laatste Nieuws
- Emotionele waarde van een fiets... 15-04-2025
- Act Good Report 2025: 'Creativiteit... 15-04-2025
- Marktplaats lanceert campagne rond... 15-04-2025
- Dubai presenteert nieuwe... 14-04-2025
- Nationale-Nederlanden: een hardloper... 11-04-2025
- Gall & Gall en Natwerk lanceren... 11-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management