De zomer van... Carli Jager van Springbok Agency & Dawn
- Bureaus
- 9 aug 2023 @ 08:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InterviewPRCreatie
- 9 aug 2023 @ 08:44
- Peter van Woensel Kooy
Carli Jager is PR & Brand Director bij Springbokagency.com, waaronder ook het bekende B-corp bureau Dawn valt. Zij deelt haar vakantietips, kondigt een drijvend bestaan aan en vertelt wat in het vat zit op het werk.
Introduceer jezelf graag kort. Wat heb je met marketing?
'Van jongs af aan ben ik opgegroeid met reclame. Mijn vader had zelf een b2b bureau en mijn moeder deed de new business/pr. Je kan bijna zeggen dat het werk in mijn dna zit. Altijd tv-reclames kijken en natuurlijk beoordelen. Ik vind het een geweldig leuk vak en krijg energie van samenwerken met collega's aan een mooi product. Ik werk met veel plezier als PR & Brand Director bij Springbok, voornamelijk vanuit Dawn in Amsterdam. Zo nu en dan ben ik in onze kantoren in Den Bosch, Mechelen, Brussel en Gent in België te vinden.'
Waar gaat / ging de reis naartoe deze zomer?
'De reis gaat van Amsterdam Zuid naar IJburg! Ik ben echt net verhuisd naar een woonboot en het bevalt enorm goed. Vorige zomer heb ik leren zeilen en nu wordt het me nog gemakkelijker gemaakt weer in een zeilboot te stappen. Hopelijk wordt augustus een beetje mooi, dan wordt het zonnen op het dek. Eind september staat een road-trip gepland richting Portugal via Bordeaux en Asturias, in het laagseizoen. Mijn vriend en ik hebben al een lijst met restaurants op het oog… heerlijk.'
Wat was je meest helse en wat was je mooiste vakantie-ervaring?
'De meest helse vakantie was er één met alleen maar ruzie, veroorzaakt door een toenmalige vriendin. Dat nooit meer, ha. Mijn meest bijzondere reizen waren backpakken door Australië, Thailand en Nieuw Zeeland. Maar ik heb ook zeer warme herinneringen aan kamperen in Frankrijk.'
Welk (marketing)boek gaat er mee in de koffer?
'Er ligt een stapel klaar. Thinking Fast and Slow staat al eeuwen op de planning en die ga ik nu dan ook echt lezen. Springbok organiseert een boekenclub en ik heb toegezegd over dit boek te presenteren. Verder ligt Wit Huiswerk naast mijn bed en kan ik niet wachten om te beginnen aan de roman Lieve Chris door vakgenoot Antoinette Hoes en Sabine van den Eynden.'
Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
'Ja.. dat zijn er veel. Als ik dan móét kiezen dan kies ik voor de Cannes Lions week. Samen met mijn collega's Creative Directors Sharon de Graaf en Kenny Vermeulen gingen we erheen met de trein. Naast hun creatieve rol waren zij ook reporters voor een week. Ontzettend leuk om met twee beeldende denkers op pad te zijn en de wereld even door hun ogen te zien. Erg inspirerend en bovenal veel gelachen. Het was zo’n week waarin alles lekker vloeide inclusief de rose... Van belangrijke contacten (weer) zien, tot de meest inspirerende talks bijwonen in het Palais; ik kwam zeer geïnspireerd terug en Springbok staat weer meer op de kaart.'
Wat is je favoriete merk in de zomer?
'Massimo ijs, mijn favo luchtje van Juliette has a Gun -ik ben Skins verslaafd-, een koud Two Chefs biertje en een flinke dot zonnebrand van Naïf. Ik word ook blij en trots als ik beelden van onze klanten, bijvoorbeeld Artis in Amsterdam en Ethias in Antwerpen Centraal Station zie tijdens het fietsen of wandelen (zie onder, red.).'
Nog wat vakantietips?
'Ja! Verwen jezelf een beetje als je niet weggaat in de zomer! Uitgebreid lunchen of dineren (zie hier gezellige tips van Jet van Nieuwkerk, iemand die ik om die reden graag volg). Boek eens een heerlijke massage of manicure. Een weekendje weg in eigen land breekt ook altijd lekker de "thuisblijf-zomer". Natuurhuisje.nl wil ik zelf nog altijd uitproberen.'
Al een idee wat straks na de zomer jouw aandacht krijgt, ook op het werk?
'Zeker. Wat betreft werk: We gaan heel veel mooie dingen doen bij Dawn en Springbok Group. Zoals twee dagen weg met alle 400 collega’s, waarheen is nog geheim maar wordt uiteraard heel leuk. Verder hebben we een groot relatie-evenement bij Springbok "Time to Make Sense" én er komen veel nieuwe campagnes aan... Privé: de road-trip naar Portugal dus!'
(PvWK, vaarfoto: CJ - foto boven: Carli bij vernissage bij Thecla foto by PvWK)
Meer info over Springbok klik hier
Carli Jager kiest het ruime sop
Voorbeeld Ethias-campagne
De nieuwste uitingen voor Artis
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Springbok Agency
- Juliette has a Gun
- De Zomer van...
- Artis
- klanten
- Cannes Lions
- Two Chefs Brewing
- Carli Jager
- Naïf
- Jet van Nieuwkerk
- varen
- Natuurhuisje.nl
- Time to Make Sense
- woonboot
- Massimo ijs
- bier
- trots
- Skins
- Dawn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Het Rijksmuseum neemt je mee op een... 05-11-2024
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing