Portfolio Initiative

- Bureaus
- 18 feb 2025 @ 08:51
- Link
-
IPG Mediabrands
- Geen tag
- 18 feb 2025 @ 08:51
- IPG Mediabrands
Mediabureau Initiative ontsluit bedrijfsgroei voor ‘s werelds meest ambitieuze merken.
‘Wij geloven in de kracht van media om onze branche opnieuw vorm te geven en de volledige consumentenervaring van een merk te orkestreren. Dit doen we door middel van Fame & Flow™. Wanneer merken mensen verenigen in cultuur, bouwen ze aan FAME, wanneer merken individuen verbinden met hun unieke journeys, bouwen ze aan FLOW. We werken aan Fame en Flow voor merken als Nike, Young Capital, ING, de Nederlandse Overheid, Bijenkorf, PLUS, Hartstichting en meer’, aldus Initiative.
Vijf voorbeelden van recente campagnes van Initiative
01. De Politie
Adverteerder: Politie | Campagne: SIM - Special Investigative Media
Commentaar Matthijs Schakenbos, Product Manager DCO & Social: ‘Wat doe je als je als Nederlandse politie word geconfronteerd met een toename van onopgeloste zaken zonder dat je extra mankracht hebt? We maakten gebruik van de kracht van precisiemarketing om het meest effectieve ooggetuigennetwerk in de Nederlandse geschiedenis te activeren, waarbij misdaad in real time werd opgelost. Het krachtigste instrument dat wordt gebruikt om gewone mensen te bereiken - de geavanceerde mechanismen van prestatiemarketing - gebruiken we voor het maatschappelijk belang. Dit is dé toekomst van misdaadbestrijding, volgens team Politie.’
02.ING - Jouw geld, Jouw Keuze
Adverteerder: ING | Partners: DEPT en Wefilm
Commentaar Luka Capetti, Content & Partnerships Director: ‘ING is het merk van empowerment en duurzame vooruitgang voor iedereen. Gen Z is de generatie van de toekomst, maar staat er financieel niet goed voor. De financiële prikkels zijn sterker dan ooit door sociale media, online kopen, kredietverstrekkers et cetera. Jongeren verliezen daardoor makkelijk het overzicht op hun financiën. Daardoor ervaart meer dan 50% van Gen Z geldstress. Dit is een maatschappelijk probleem, waar ING graag een zichtbaar verschil wil maken. Met een langetermijninitiatief wil ING een positief verschil maken in de financiële gezondheid van Gen Z, zodat zij vol – financieel - zelfvertrouwen de juiste beslissingen nemen, voor nu en hun toekomst. Daarom is Money Talks ontwikkeld, een reeks van gesprekken met zes representatieve Gen Z’ers - gewone jongens en meiden, die openlijk over hun financiële problemen met elkaar praten en gezamenlijk oplossingen bedenken.’
03. HAK & TikTok
Adverteerder: HAK | Campagne: Hakken met Hak
Commentaar Bart Vijlbrief, Strateeg: ‘HAK is een bekend merk onder het oudere segment van de bevolking, maar zoals veel A-merken heeft het moeite om aansluiting te vinden bij de jongere generatie, Gen Z en iets ouder. Ze herkennen het merk HAK misschien wel van naam, maar ze weten niet waar het voor staat. Een extra uitdaging is dat de brand assets van HAK zeer bekend en effectief zijn bij het oudere segment van de doelgroep. Er was echter geen “beeldtaal” voor het jongere segment. Door op authentieke wijze aanwezig te zijn op hardcore dancefestivals, heel bewust “merkvreemde” uitingen in te zetten en daarvoor TikTok te kiezen als kanaal, hebben we met HAK niet alleen hun relevantie vergroot, maar ook meetbare resultaten geboekt in engagement, merkbekendheid en aankoopintentie bij de doelgroep.’
04. Young Capital
Adverteerder: Young Capital | Campagne: BOOOMer energy
Commentaar Machiel Verkuyl, Head of Strategy: ‘Gen Z is vaak onterecht slachtoffer van vooroordelen, zeker als het gaat om werken. Young Capital neemt het op voor de Gen Z’ers en dicht de kloof tussen hen en de “Boomers” in de campagne Boost your Boomer. Tegelijkertijd schudt het merk de Boomers wakker. De jonge energie spat van je scherm, in deze campagne geven we die jonge energie een podium - als positief tegengeluid versus al het geklaag. Een doel van de campagne is om het merk op spraakmakende wijze weer op de kaart te zetten. En dat er over gepraat wordt, dat is zeker!’
05. Dienst Justitiële Inrichtingen
Adverteerder: Dienst Justitiële Inrichtingen | Campagne: Wervingscampagne met Bij Andy in de Auto
Commentaar Milan van Vugt, Content & Partnerships Director: ‘Arbeidsmarktcommunicatie, maar dan leuk. Dat is wat we met DJI [Dienst Justitiële Inrichtingen , red.] en Bij Andy in de Auto hebben gedaan. In deze interviewserie van Andy van der Meijde interviewt hij normaliter interessante personen bij hem in de auto. Wij draaiden het format om en nodigden Andy uit in de auto bij een beveiliger van DJI. In een heerlijk hysterisch en informatief gesprek is het voor de doelgroep een stuk duidelijker geworden wat werken bij DJI nou écht inhoudt. Effectief, informatief, net even anders én opvallend, daar houden we van!’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- IPG Mediabrands lanceert Mediabrands... 20-02-2025
- Salsa Shop leidt de... 20-02-2025
- Porsche en Dentsu Creative... 19-02-2025
- Rien van Beemen (Mediahuis):... 19-02-2025
- Toyota helpt bij heimwee19-02-2025
- Motilayo Williams over haar... 18-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day