Eurostar en Noma Bar verleiden reizigers met kunst

- Bureaus
- 30 apr 2025 @ 04:01
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 apr 2025 @ 04:01
- Kel Koenen
Eurostar heeft samen met wereldberoemd grafisch ontwerper en illustrator Noma Bar een opvallende campagne gelanceerd om reizigers te verleiden voor de trein te kiezen in plaats van het vliegtuig of de auto. De campagne, ‘Reasons to Eurostar’, werd ontwikkeld in samenwerking met bureau adam&eveDDB en benadrukt de premium reiservaring die Eurostar biedt.
Met zijn kenmerkende gebruik van negatieve ruimte creëert Bar speelse en verrassende visuals die passen bij de tone of voice van Eurostar. De illustraties worden gecombineerd met prikkelende teksten als ‘Time flies when you don’t’, ‘Get a speeding ticket’, ‘Carry on with your carry-ons’ en ‘Maybe 6am trains are too early’, die op luchtige wijze de voordelen van treinreizen onderstrepen, zoals snelheid, comfort en gratis bagage.
‘Reasons to Eurostar’ gaat vandaag live in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België en Nederland en loopt tot 20 juni. De campagne is te zien op digitale buitenreclame, radio en in de pers. Voor iedere markt zijn er contextueel relevante boodschappen ontwikkeld. Francois Le Doze, Chief Commercial Officer bij Eurostar, licht toe: ‘We zijn ontzettend blij dat we kunnen samenwerken met adam&eveDDB en Noma Bar aan deze opvallende campagne die alle redenen om voor Eurostar te kiezen tot leven brengt. Van snelle en eenvoudige check-ins, extra beenruimte en gratis bagage tot de flexibiliteit om je ticket te wijzigen en naadloze verbindingen door Europa – Eurostar is ontworpen om reizen beter te maken. En natuurlijk is het ook de groenere keuze – onze treinen stoten tot 20 keer minder CO₂ uit dan vliegtuigen.’
Noma Bar zegt: ‘Het was een genoegen om samen te werken met Eurostar en adam&eveDDB. Het was geweldig om met minimale elementen een gedurfde visuele verhaallijn te creëren en de boodschappen van Eurostar tot leven te brengen via fantasierijke illustraties.’
Ook Paula Hochberg, creative director bij adam&eveDDB, benadrukt het creatieve proces. ‘We hebben veel plezier gehad met het aanscherpen van de tone of voice van Eurostar en het combineren ervan met Noma’s slimme visuals. Elke slogan is een kleine knipoog naar waarom reizen per trein de betere keuze is. Het is geweldig om opnieuw een hoofdstuk toe te voegen aan onze langdurige samenwerking met Eurostar en steeds nieuwe manieren te vinden om hun verhaal te vertellen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management