Eurostar en Noma Bar verleiden reizigers met kunst

Eurostar en Noma Bar verleiden reizigers met kunst
  • Bureaus
  • 30 apr 2025 @ 04:01
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Eurostar heeft samen met wereldberoemd grafisch ontwerper en illustrator Noma Bar een opvallende campagne gelanceerd om reizigers te verleiden voor de trein te kiezen in plaats van het vliegtuig of de auto. De campagne, ‘Reasons to Eurostar’, werd ontwikkeld in samenwerking met bureau adam&eveDDB en benadrukt de premium reiservaring die Eurostar biedt.

Met zijn kenmerkende gebruik van negatieve ruimte creëert Bar speelse en verrassende visuals die passen bij de tone of voice van Eurostar. De illustraties worden gecombineerd met prikkelende teksten als ‘Time flies when you don’t’, ‘Get a speeding ticket’, ‘Carry on with your carry-ons’ en ‘Maybe 6am trains are too early’, die op luchtige wijze de voordelen van treinreizen onderstrepen, zoals snelheid, comfort en gratis bagage.

‘Reasons to Eurostar’ gaat vandaag live in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België en Nederland en loopt tot 20 juni. De campagne is te zien op digitale buitenreclame, radio en in de pers. Voor iedere markt zijn er contextueel relevante boodschappen ontwikkeld. Francois Le Doze, Chief Commercial Officer bij Eurostar, licht toe: ‘We zijn ontzettend blij dat we kunnen samenwerken met adam&eveDDB en Noma Bar aan deze opvallende campagne die alle redenen om voor Eurostar te kiezen tot leven brengt. Van snelle en eenvoudige check-ins, extra beenruimte en gratis bagage tot de flexibiliteit om je ticket te wijzigen en naadloze verbindingen door Europa – Eurostar is ontworpen om reizen beter te maken. En natuurlijk is het ook de groenere keuze – onze treinen stoten tot 20 keer minder CO₂ uit dan vliegtuigen.’

Noma Bar zegt: ‘Het was een genoegen om samen te werken met Eurostar en adam&eveDDB. Het was geweldig om met minimale elementen een gedurfde visuele verhaallijn te creëren en de boodschappen van Eurostar tot leven te brengen via fantasierijke illustraties.’

Ook Paula Hochberg, creative director bij adam&eveDDB, benadrukt het creatieve proces. ‘We hebben veel plezier gehad met het aanscherpen van de tone of voice van Eurostar en het combineren ervan met Noma’s slimme visuals. Elke slogan is een kleine knipoog naar waarom reizen per trein de betere keuze is. Het is geweldig om opnieuw een hoofdstuk toe te voegen aan onze langdurige samenwerking met Eurostar en steeds nieuwe manieren te vinden om hun verhaal te vertellen.’

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken