Ici Paris XL kiest Aidem als TikTok-bureau

- Bureaus
- 30 apr 2025 @ 08:44
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 30 apr 2025 @ 08:44
- Kel Koenen
Beautyretailer Ici Paris XL heeft na een pitch met negen bureaus gekozen voor Aidem Agency als nieuw TikTok-bureau in Nederland en België. De samenwerking richt zich op het versterken van de merkpositie onder Gen Z en young millennials via een always-on contentstrategie en creatieve campagnes.
‘We zien TikTok niet langer als een socialmediakanaal, maar als een volwaardig entertainmentplatform waar inspiratie, ontdekking en merkbeleving samenkomen’, zeggen Monique Ariesen-Visscher, Marketing Manager Ici Paris XL & Pour Vous en Marketing Manager BeLux Deborah Vanhouwaert. ‘De heldere strategie van Aidem Agency sluit hier naadloos op aan: met slimme formats en data-gedreven content activeren we beauty-minded subcommunities en bouwen we aan onze positie als het meest relevante beautymerk voor de nieuwe generatie.’
De keuze voor Aidem is het resultaat van een overtuigend pitchvoorstel met een strategisch en data-gedreven plan. Het bureau presenteerde een uitgewerkte TikTok-strategie voor 2025, inclusief tone of voice, contentformats op basis van creator partnerships en een heldere manier van samenwerken.
De kern van de aanpak is de zogenaamde ‘TikTok Niche Dominator’, waarbij het bureau maandelijks meerdere video's ontwikkelt op basis van TikTok SEO, trendanalyse, scripting en creator marketing. ‘TikTok is geen trucje, het is een taal en Ici Paris XL spreekt die inmiddels met steeds meer flair’, aldus Senna Kost, co-founder en Head of Creative bij Aidem. ‘Met tijdloze content, actuele inhakers en campagnes zoals de festivalactivatie en Look of the Month bouwen we aan duurzame relevantie.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
- Eurostar en Noma Bar verleiden... 30-04-2025
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management