Oatly brengt havermelk en motorpower samen

- Bureaus
- 28 apr 2025 @ 13:08
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 28 apr 2025 @ 13:08
- Kel Koenen
Tijdens de Amstel Gold Race in Limburg vorige week verraste havermelkproducent Oatly samen met activatiebureau Chase het publiek met een opvallende campagne. Onder het motto ‘bikers supporting bikers’ deelden ruige motorrijders in Oatly EF Pro Cycling-stijl ijskoffies uit aan de duizenden wielerfans.
Als officiële partner van EF Pro Cycling koos Oatly voor een gedurfde aanpak. Ver weg van de Randstad en de zogenoemde ‘havermelkelite’ zette het merk in op Limburgse authenticiteit, door stoere motorrijders in spijkerjasjes het nieuwe product ‘Barista Iced’ te laten promoten. De actie sloeg aan: het onverwachte contrast tussen motorrijders, wielrenners en havermelk viel in de smaak bij het publiek.
‘Het was mooi om te zien dat mensen onze actie konden waarderen zonder dat daar een gesprek over veganisme, het klimaat of de zogeheten havermelkelite aan te pas kwam’, zegt Julia Kemp, Brand Manager van Oatly. ‘Ze kennen ons daar nog niet en waarderen smaak, wat ons de kans gaf om hen puur op basis van smaak over de streep te trekken.’
Volgens Oatly bracht de activatie precies de energie die bij het merk past. Het product werd enthousiast ontvangen en gaf Oatly in een voor hen nieuwe regio een mooi podium.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne...
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Catawiki zet bewust kiezen centraal... 28-04-2025
- Oatly stunt met motorteam tijdens... 28-04-2025
- Stichting Het Vergeten Kind lanceert... 28-04-2025
- Superrebel.Agency fuseert met The... 27-04-2025
- Branded content zonder verhaal is... 25-04-2025
- [column] Echte verhalen werken beter25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management