Oatly brengt havermelk en motorpower samen

Oatly brengt havermelk en motorpower samen
  • Bureaus
  • 28 apr 2025 @ 13:08
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Tijdens de Amstel Gold Race in Limburg vorige week verraste havermelkproducent Oatly samen met activatiebureau Chase het publiek met een opvallende campagne. Onder het motto ‘bikers supporting bikers’ deelden ruige motorrijders in Oatly EF Pro Cycling-stijl ijskoffies uit aan de duizenden wielerfans.

Als officiële partner van EF Pro Cycling koos Oatly voor een gedurfde aanpak. Ver weg van de Randstad en de zogenoemde ‘havermelkelite’ zette het merk in op Limburgse authenticiteit, door stoere motorrijders in spijkerjasjes het nieuwe product ‘Barista Iced’ te laten promoten. De actie sloeg aan: het onverwachte contrast tussen motorrijders, wielrenners en havermelk viel in de smaak bij het publiek.

‘Het was mooi om te zien dat mensen onze actie konden waarderen zonder dat daar een gesprek over veganisme, het klimaat of de zogeheten havermelkelite aan te pas kwam’, zegt Julia Kemp, Brand Manager van Oatly. ‘Ze kennen ons daar nog niet en waarderen smaak, wat ons de kans gaf om hen puur op basis van smaak over de streep te trekken.’

Volgens Oatly bracht de activatie precies de energie die bij het merk past. Het product werd enthousiast ontvangen en gaf Oatly in een voor hen nieuwe regio een mooi podium.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken