Stichting Het Vergeten Kind lanceert online trainingsplatform SuperCoaches
- Bureaus
- 28 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 28 apr 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
In samenwerking met creatief bureau Being There introduceert Stichting Het Vergeten Kind het online trainingsplatform SuperCoaches. Dit e-learningprogramma is ontwikkeld om jeugd- en sportcoaches te ondersteunen bij het bieden van de juiste aandacht aan alle kinderen in hun team.
Jochem van Unen, Manager Communicatie bij het Het Vergeten Kind: ‘Het platform maakt pedagogische vaardigheden toegankelijk en praktisch toepasbaar, zonder dat er een fysieke cursusleider bij nodig is. SuperCoaches is in co-creatie ontwikkeld door Het Vergeten Kind en creatief bureau Being There, dat ook verantwoordelijk is voor de campagne gericht op sportbonden, gemeenten en sportclubs die vanaf de zomer gefaseerd van start gaat.
De bijbehorende campagnefilm:
Aandacht als basis voor groei
Het project SuperCoaches is onderdeel van Klimaat van Aandacht, een initiatief van Het Vergeten Kind dat zich richt op preventie. Het trainingsplatform is ontworpen om jeugdtrainers, teambegeleiders en coaches uit verschillende sportdisciplines te helpen bij de uitdaging om ieder kind – ongeacht karakter, achtergrond of behoefte – de aandacht te geven die het nodig heeft. Van Unen: ‘Sporttrainers en coaches zijn van grote invloed op de ontwikkeling van kinderen, maar veel van hen hebben geen pedagogische scholing gehad. Met SuperCoaches bieden we een praktische oplossing die schaalbaar is en waarmee sportclubs direct aan de slag kunnen.’
Een innovatieve leerervaring
Het platform onderscheidt zich door het interactieve spiegelformat, waarbij deelnemers en een virtuele cursusleider samen oefeningen doorlopen. Robrecht Stoekenbroek, Managing Director Being There: ‘Door realistische scenario’s en begeleide opdrachten krijgen trainers de tools in handen om direct veranderingen door te voeren in hun coaching. De trainingsmodules zijn online te volgen, waardoor clubs en verenigingen geen extra trainers hoeven in te zetten. De eerste pilot heeft aangetoond dat deze aanpak effectief en inspirerend werkt.’
Pixar-achtige stijl
Bij het ontwikkelen van SuperCoaches stond één vraag centraal: hoe zorg je ervoor dat iedere jeugdcoach in Nederland, ongeacht ervaring, de juiste handvatten krijgt om elk kind de aandacht te geven die het nodig heeft? Stoekenbroek: ‘Dit platform biedt een inspirerende, laagdrempelige leeromgeving waarin coaches op een speelse manier leren hoe ze een positief verschil kunnen maken. Door de unieke Pixar-achtige stijl en het interactieve format, is leren niet alleen effectief, maar ook leuk en motiverend.’
Breed inzetbaar binnen de sportwereld
SuperCoaches richt zich op een breed scala aan sportclubs, variërend van voetbal en basketbal tot zwemmen en obstakelruns. De training helpt vrijwilligers en trainers om elk kind binnen hun team een veilige en ondersteunende omgeving te bieden. De gefaseerde campagne richt zich met film, online, print, clubtoolkits en DM op sportbonden, gemeenten, sportclubs en trainers. Het trainingsprogramma gaat vanaf mei 2025 van start in samenwerking met de Nederlandse Zwembond (KNZB) en de Sportief Besteed Groep. Op termijn breidt SuperCoaches verder uit met live seminars, lezingen en evenementen om het pedagogisch bewustzijn binnen de jeugdsportsector verder te versterken.
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Jochem van Unen, Renate van Dorst, Benny van de Broek, Rene van de Camp, Daphne Schreuder, Daisy Beuwer, Caroline Kroone
Bureau(s): Being There, Digital Chefs, De Learning Engineer
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne...
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Stichting Het Vergeten Kind lanceert... 28-04-2025
- Superrebel.Agency fuseert met The... 27-04-2025
- Branded content zonder verhaal is... 25-04-2025
- [column] Echte verhalen werken beter25-04-2025
- Diva Agency wint internationaal... 25-04-2025
- Branded content werkt pas echt als... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management