Biografie
Merijn Aalbers
[column] Midfunnelsyndroom
Top-of-funnel-content. Awareness-content. Contentmarketeers zijn er dol op. Vrijwel alle creatieve aandacht –en budget- gaat er naartoe.
5 contentmarketing trends die 2019 gaan kleuren
Contentmarketing gaat steeds meer over merkenbouw. Toegegeven, ietwat aan de vroege kant. Maar toch. Dit zijn de niet te missen contentmarketing trends voor het nieuwe jaar.
De lessen van Content Marketing World 2018
Doezelend op de nachtvlucht terug (nekkussens zijn overrated) vanuit de VS afgelopen weekend werd ik wakker van de muziek door mijn eigen oordopjes. 'Land of Confusion' van Genesis. Fijn nummer, daar niet van, maar liever had ik de slaap gevat met nog zes uur voor de boeg.
Zo maken we 'Dutch Content Marketing' groot
De Verenigde Staten lopen ontegenzeggelijk voorop op het gebied van contentmarketing op het wereldtoneel, gevolgd door de UK.
Mensen zijn merken geen aandacht verschuldigd. Die moet je verdienen
In een wereld waarin de top 5 procent van alle branded content goed is voor 90 procent van alle engagement, is het zaak louter hele, hele goede content te maken.
CMWorld: Er is licht aan het eind van de funnel
Nu de kruitdampen van Content Marketing World 2017 zijn opgetrokken en ik door mijn notitieboekje (u leest het goed, een boekje met papieren bladzijdes) blader, is het tijd mijn gedachtes te ordenen. Mijn conclusie: er is licht aan het eind van de funnel.
Heeft uw branded content de Netflix-factor?
Kan branded content het winnen van reguliere content op Netflix? Ja, dat kan, bewijst Canon met een internationale branded hitserie over topfotografen. Laat me openen met een vraag. Welke Netflix-serie heeft een hogere waardering op IMDb: Homeland of een branded contentserie over fotocamera’s? Het antwoord is niet moeilijk. De laatste.
De toekomst van succesvolle merken ligt in handen van 'storyteers'
Hoewel contentmarketing nog een relatief jonge markt is, groeit de eerste generatie Nederlandse contentmarketeers nu intern door naar C-level bij bedrijven. Grote spelers als Netflix en Coca-Cola nemen Chief Content Officers aan, veelal afkomstig van mainstream media. Van een marketingmethodiek voor een klein deel van de organisatie, naar een breed bedrijfsmatig proces. Marketeers worden storyteers.
Kans op hoofdrol op wereldtoneel voor Nederlandse content
Wat John de Mol en z’n volgers lukte in de tv-markt en Dutch Design in de designwereld, moet ook de Nederlandse contentindustrie lukken: uitblinken op mondiaal niveau. Schaalgrootte, proven formats en een kleine thuismarkt (scoren met relatief beperkte budgetten) zijn de ingrediënten om Nederland de hoofdrol te geven op het wereldtoneel van de contentmarkt. Maar dan moet er nog wel iets gebeuren.
- AlgemeenWeblog Marketing in fast forward: 2024Weblog Column 10 mogelijke AI trends voor...Nieuws JONGERENICONEN 2025 - POV: 'Geef me...Nieuws SAN breidt ABC jury uitNieuws Vierdaagse Nijmegen blijft nationale...Weblog [column] 'Blokker is het perfecte...
- B2BNieuws ‘What Matters 2025’-trendrapport:...Nieuws De marketingtransfers van week 50,...Nieuws Nederlandse missie SXSW 2025:...Nieuws AI-trends 2025: de AI-generatie en...Nieuws Brancheverenigingen: marketinggids...Weblog [column] LinkedIn biedt als...
- BureausNieuws Ovide Agency nieuwe PR-bureau voor...Nieuws Independer lanceert campagne 'De...Nieuws Kerst 2024: Doe als Deutsche TelekomNieuws Drie bureaus bundelen krachten:...Nieuws ASN neemt afscheid van Selmore (en...Nieuws [interview] ADCN herontdekt kracht...
- ContentmarketingNieuws Asus wil rem helpen zetten op...Nieuws Nieuwe vuurwerkcampagne...Weblog [column] Nu ook al in de advent...Nieuws Interview: Van saaie snijboon tot...Nieuws Interview: 'Jongeren willen geen...Nieuws Interview: Hema verovert TikTok met...
- DesignNieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingenWeblog [column] Jaguar: De dood of de...Nieuws PostNL lanceert decemberzegels met...
- Food en RetailNieuws The Body Shop herrijst uit de asNieuws Bestelknop zorgenkindje webshops?Nieuws Koper gevonden voor failliete Blokker Nieuws Etos valt in de prijzen met 9...Nieuws [onderzoek] 'Tien procent meer vraag...Nieuws Mora mikt op feestdagen met...
- MediaNieuws Nieuwe Raad van Toezicht Stichting...Weblog [column] Toekomst tijdschriften...Nieuws Hanneke Berghoef (Bruna):...Nieuws Peter Contant ontvangt LOF d’Or...Nieuws Magna: Digitale media blijven de...Nieuws AMMA Awards 2025: tijdloos sterk...
- Online MarketingNieuws Speciaal staatslot voor huisdieren:...Weblog [column] The power of women in...Nieuws [branded content] Belangrijke online...Nieuws Gen Z en Millennials verkiezen de...Weblog [column] SearchGPT: de nieuwe...Nieuws Onderzoek Visa: 31% online shoppers...
- SponsoringNieuws Jaarlijkse Unox Nieuwjaarsduik...Nieuws Droomruil: schilderij geruild voor...Nieuws Skil sponsor van Jonge Renner Nieuws RTL partner SAIL 2025Nieuws KPN is wederom hoofdsponsor van SAIL Nieuws Line-up Vrienden van Amstel is bekend
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Asus wil rem helpen zetten op... 30-12-2024
- Nieuwe vuurwerkcampagne... 19-12-2024
- Interview: Van saaie snijboon tot... 17-12-2024
- Interview: 'Jongeren willen geen... 16-12-2024
- Interview: Hema verovert TikTok met... 12-12-2024