Nieuw trendrapport werpt licht op toekomst van contentmarketing
- Content
- 11 okt 2018 @ 11:22
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ContentOnderzoek
- 11 okt 2018 @ 11:22
- Lucas Boon
Com&Co, contentmarketingbureau uit Gent, lanceert samen met tien marketeers uit België en Nederland een nieuw trendrapport. Doel is om merken de komende jaren warm te maken voor sterkere, meer onderscheidende en doeltreffende content.
Over in totaal 34 pagina's zoomen de auteurs in op thema's die hen elk na aan het hart liggen. De rode draad: de duidelijke shift van clickbait naar standvastige content met meerwaarde, de groeiende rol van AI in marketing, de nood aan betere distributiemodellen en creativiteit als onderscheidende factor.
Een groepsreis (zie foto) in september dit jaar naar Content Marketing World in Cleveland stak het vuur aan de lont. Daar dienden de nieuwste inzichten van internationale marketingexperts als inspiratiebronnen voor de volgende tien co-auteurs.
• Bert Van Loon (Co-Founder Content Marketing Fast Forward)
• AJ Huisman (Oprichter van Y Content)
• Koen Denolf (CEO van The Fat Lady)
• Carlijn Postma (eigenaar van The Post)
• Yossip de Jong (partner bij The Post)
• Jos Govaart (eigenaar van Coopr)
• Geert Cantrijn (eigenaar van Dutch Giraffe)
• Wies Popa (creatief directeur bij Axioma)
• Jonas Vandroemme (chief content strategist bij Com&Co)
• Dieter Rommel (chief marketing bij Com&Co)
De auteurs stellen dat de samenwerking tussen marketeers en bureaus essentieel is om in België en Nederland verder de bakens te verzetten. Met dit trendrapport willen zij het goede voorbeeld geven.
Download het trendrapport hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing