[Jury GPCM23] Bram Koster: 'De schatkist gaat open'

[Jury GPCM23] Bram Koster: 'De schatkist gaat open'
  • Content
  • 15 sep 2023 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ContentStrategieAwardsGrand Prix Content Marketing

Na het sluiten van de inschrijftermijn j.l. woensdag, signaleert de jury van de Grand Prix Contentmarketing 2023 een forse toename van deelnemers. We spreken de blij verraste co-organisator Bram Koster van het Genootschap van Contentstrategen en van Randstad over de next steps.

Zijn dagelijks werk op het internationale HQ van Randstad in Diemen als 'service owner' van het intranet voor 50.000 collega's, krijgt dezer weken extra glans vanwege zijn bestuurswerk voor de Grand Prix Contentmarketing, afgekort GPCM23. Zojuist is duidelijk geworden hoeveel partijen meedoen en dat is fantastisch. Grote namen uit de contentmarketingwereld, bekende communicatie-adviesbureaus, marketeers rechtstreeks - wie wat betekent is erbij en heeft daarvoor het originele platform gekozen: de GPCM23. Hoe nu verder?

Bram Koster: 'Er zijn een stuk meer inzendingen dan vorig jaar. Mijn eerste indruk is dat er veel inzendingen zijn voor de Awards, daarin valt ruim te kiezen voor de jury. Top! De hoeveelheid maakt ons werk extra interessant en spannend. Een bijzondere component vind ik AI, nieuw dit jaar. Je kon tot woensdag inschrijven en vandaag stromen de laatste cases binnen. Komend weekend gaan we het net ophalen. Ik ben echt superbenieuwd!'

Hoe is de jurering precies georganiseerd?
'Ten behoeve van de Bekroningen zal er online gejureerd worden op de richtingen Creatie en Distributie. Ten behoeve van de Awards wordt er een shortlist gemaakt. Daarvoor zullen collega-bestuurslid Freek  (Janssen, zie ook dit interview, red.) en ik ons inzetten. Hieruit ontstaan in verschillende categorieën Top 5's, soms bij ex aequo-uitslag ook een Top 6. Deze inzenders worden uitgenodigd om hun case in de boardroom van co-organisator BBP Media -lekker centraal gelegen- persoonlijk te komen presenteren. Het prettige daarvan is dat de juryleden vragen kunnen stellen aan de presentatoren. En dat zij extra accenten kunnen leggen.'

Zie je nu al grote trends terug onder de inzendingen?
'Wat ik terugzie in de aanmeldingen is veel video als format. De drie categorieën van de GPCM23 waarin video vertegenwoordigd zijn, zijn dus competatief. Dat weerspiegelt ook een belangrijke trend in het vak: video groeit als kool op social media als drager van contentmarketing. Zelfs podcasts worden tegenwoordig uitgezonden op YouTube: camera's zijn overal.'

Het grote jurywerk begint nu. Zin in?
'Ja, zeker! We lezen natuurlijk al veel over contentmarketing het hele jaar door in vakmedia. Nu duiken we echt compleet in alle ingezonden cases: wat was de aanleiding? Wat het doel? Wat is er behaald? Hoe zijn ze uitgevoerd? Dit daagt ons uit om verder en diep na te denken over het vak. Wat past het beste en verdient een award? De schatkist gaat open. Daarnaast kijken we uit naar de uitreiking op 31 oktober. Het belooft een wat informelere setting te worden, echt een "viering van content". Meer info volgt, ook over de voortgang van de jury. Alle inzenders nu al bedankt. Ik verheug me zeer op de komende tijd!'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Block the date! Op 31 oktober 2023 vindt de feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing plaats in B Amsterdam, in festivalsfeer. Ontmoet je collega's, de toppers van het vak en check hier meer info.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken