Marketeer Hidde van der Louw (Bever): 'Onze contentstrategie maakt het verschil'

  • Content
  • 29 nov 2018 @ 10:19
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Interview

Buitenwinkelketen Bever omarmt print als belangrijk medium om bankzitters weer naar buiten in de frisse lucht te krijgen. Met hun nieuwe outdoormagazine Buitentijd wil Bever mensen inspireren en vooral zover krijgen dat ze daadwerkelijk die wandeling gaan maken, liefst in de natuur.

Met een oplage van 450.000 exemplaren is de tabloid Buitentijd meteen het grootste outdoor magazine van Nederland. Het blad ligt in de 42 Bever winkels, in de horeca en strandtenten, iedereen die via de webshop spullen bestelt ontvangt het en een deel van de oplage vindt zijn weg naar een geselecteerd adressenbestand. 

Hidde van der Louw, marketing en omnichannel directeur van Bever gelooft heilig in de kracht van print. ‘Het magazine maakt onderdeel uit van onze crossmediale content strategie en het is primair bedoeld als inspiratiebron, boordevol mooie verhalen en tips om lezers naar buiten te trekken. Ons doel is om zoveel mogelijk mensen van de bank te krijgen. Dat zal niet meteen lukken met de bingewatchers, maar wel met de mensen die bovengemiddeld interesse hebben in wandelen en andere bezigheden buitenshuis.’

Kennis en ervaring

Volgens Van der Louw wordt het magazine met behulp van freelancers helemaal in huis gemaakt. ‘Die aanpak past in onze strategie om steeds meer owned media te maken. De kennis en ervaring zit in ons bedrijf en die geven ons de mogelijkheid mensen heel gericht te informeren. Het magazine staat bewust vol met veel waardevolle informatie over buiten beleven, reizen, festivals, kamperen en iets minder over Bever. Ons geloof is dat de kracht van onze formule en andere marketinginspanningen, waaronder bijvoorbeeld onze blog, ervoor gaan zorgen dat de mensen die geïnspireerd raken uiteindelijk toch wel bij ons komen. Ook wat betreft het daadwerkelijk kopen van spullen, ja.‘

Volgens Van der Louw zijn bol.com, Amazon, Decathlon, online pure play specialisten en independent outdoorwinkels de grote concurrenten op dit moment. Maar het imago van Bever is in de afgelopen 4 jaar sterk verbeterd en kan Bever de ‘strijd’ goed aan. ‘Vier jaar gelden hebben we de formule flink omgegooid met onze nieuwe positionering ‘Niemand is een binnenmens’. Met een compleet nieuwe marketingcampagne en geïntensiveerd mediabeleid – en bijbehorende budgetverhoging – hebben we hard aan de weg getimmerd. Uit onze 2-maandelijkse trackings blijkt steeds opnieuw een sterk verbeterde voorkeurspositie en waardering. Natuurlijk blijft er altijd werk aan de winkel, maar wat betreft imago en algemene waardering gaan we heel lekker.’

Langs de lijn

Van der Louw vindt de exercitie geslaagd als de doelgroep wordt bereikt en men de communicatie waardeert. En dat de online doorvertaling wordt opgepakt, want die is minimaal net zo belangrijk. ‘Essentieel in de boodschap is dat Bever van een hardcore outdoorwinkel is uitgegroeid tot een merk dat buiten beleven heel breed oppakt. We zijn er nog steeds voor de hardcore klimmers, reizigers en wandelaars, maar we zijn er ook heel nadrukkelijk voor de mensen die gewoon op zondag een boswandeling maken, langs de lijn van het voetbalveld staan of op hun fiets naar hun werk gaan. Voor alle doelgroepen – van jong tot oud - hebben we de juiste kwaliteit materialen en kleding.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken