1Camera produceert docudrama over Amerikaans boerenbedrijf
- Content
- 30 sep 2019 @ 11:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijVideo
- 30 sep 2019 @ 11:14
- Lucas Boon
Creatief videobureau 1Camera uit Amsterdam heeft in opdracht van de United States Farmers and Ranchers Alliance (USFRA) een korte docudrama genaamd 30 Harvests gemaakt over de druk die door klimaatverandering op Amerikaanse boeren komt te staan.
De filmtitel verwijst naar de dertig oogsten die landbouwers nog resteren tot 2050, wanneer de wereldbevolking een omvang van 9,8 miljard mensen bereikt en de voedselbehoefte met 70% zal zijn toegenomen, aldus USFRA. 30 Harvests volgt Jay Hill, een boer uit Texas, en Meagan Kaiser, een boerin uit Missouri, in hun dagelijkse zoektocht naar een duurzame toekomst voor hun boerenbedrijf.
1Camera won de pitch van meerdere Amerikaanse bureaus. USFRA kwam het videobureau op het spoor door onder meer de film The Story of Milk, die 1Camera voor FrieslandCampina heeft geproduceerd.
Jasper Claus, mede-eigenaar van 1Camera en regisseur van 30Harvests, laat weten: 'De behoefte aan authenticiteit en universele menselijke emoties in verhalen is groter dan ooit. De aanpak van een gescript verhaal dat dichtbij de werkelijkheid ligt, past daar goed bij.'
Bekijk de film hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing