1Camera produceert docudrama over Amerikaans boerenbedrijf

  • Content
  • 30 sep 2019 @ 11:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijVideo

Creatief videobureau 1Camera uit Amsterdam heeft in opdracht van de United States Farmers and Ranchers Alliance (USFRA) een korte docudrama genaamd 30 Harvests gemaakt over de druk die door klimaatverandering op Amerikaanse boeren komt te staan.

De filmtitel verwijst naar de dertig oogsten die landbouwers nog resteren tot 2050, wanneer de wereldbevolking een omvang van 9,8 miljard mensen bereikt en de voedselbehoefte met 70% zal zijn toegenomen, aldus USFRA. 30 Harvests volgt Jay Hill, een boer uit Texas, en Meagan Kaiser, een boerin uit Missouri, in hun dagelijkse zoektocht naar een duurzame toekomst voor hun boerenbedrijf.

1Camera won de pitch van meerdere Amerikaanse bureaus. USFRA kwam het videobureau op het spoor door onder meer de film The Story of Milk, die 1Camera voor FrieslandCampina heeft geproduceerd.

Jasper Claus, mede-eigenaar van 1Camera en regisseur van 30Harvests, laat weten: 'De behoefte aan authenticiteit en universele menselijke emoties in verhalen is groter dan ooit. De aanpak van een gescript verhaal dat dichtbij de werkelijkheid ligt, past daar goed bij.'

Bekijk de film hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken