De designer vandaag de dag is vooral contentmarketeer

  • Content
  • 6 aug 2018 @ 11:21
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Content

Het valt me steeds weer op: als we het hebben over contentmarketeers, gaat het al snel over contentstrategen, storytellers en data-engineers. En ja, iedereen blij natuurlijk als een en ander ook nog eens aardig is vormgegeven.

Sterker nog: dan is het pas af, slaat de vonk echt over en kan de content zijn converterende werk gaan doen. Het maakt mijn vak tot het mooiste vak van de wereld, althans van mijn wereld.

Wat ik maar wil zeggen, een vormgever is meer dan een mooimaker, als het goed is. Vorm verrast, prikkelt en inspireert. Maar vorm volgt vooral ook functie en moet dus communiceren en activeren. In die zin is de designer van vandaag bovenal contentmarketeer, of interaction designer, of designmarketeer zo je wil.

Niet dat die functienaam er verder ook maar iets toe doet, maar voor degenen die willen weten hoe je vorm, met name digitale vorm, laat activeren en renderen, hieronder mijn uitgangspunten.

De komende weken zal ik hierop wat dieper ingaan:

1. Vorm en activatie, it’s the click stupid!

2. Vorm en communicatie, van buttons tot social sharing

3. Vorm en cms, mijn ervaringen met Xingo

 

Door: Harmen Heida (Scripta).

Deze blog verscheen eerder op de website van Platform Content.

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken