Contentmarketeers, vier eens wat vaker een feestje

  • Content
  • 26 nov 2018 @ 09:51
  • Link
  • Sak van den Boom
    Sak van den Boom

    adviseur, expert contentmarketing
    zelfstandig ondernemer
  • ContentGrand Prix Content MarketingAwards

Er is reden genoeg om als contentmarketeer vaker een feestje te vieren. De grote merken gaan al tientallen jaren samen met hun bureaus met de awards aan de haal. Dat stimuleert kleinere spelers niet om in te sturen als er prijzen te vergeven zijn.

Jury’s kiezen terecht voor de smaakmakers van het vak. Maar wat als er nu eens een feestje komt voor de talenten in het vak. Merken, bedrijven, instellingen en natuurlijk bureaus die schoorvoetend het contentmarketing-pad bewandelen en briljant werk maken. Laten de grote jongens samen eens een commissie samenstellen die de markt afgraast naar bijzondere voorbeelden van contentmarketing. Ze kunnen zoveel mogelijk bureaus bezoeken om werk te bekijken en betrokkenen te adviseren wat er ingezonden moet worden. Er wordt gestimuleerd en geballoteerd. En de winnaars van de Grand Prix Content Marketing vormen samen de jury. Zou dat niet een geweldige avond opleveren? Waar de Grand Prix Talent-awards worden uitgereikt.

Tijdens de Grand Prix-uitreikingsavond van 22 november beluisterde ik dat er 200 inzendingen waren waarvan er ruim 85 een nominatie kregen. Genoeg om een zaal met driehonderd vrolijke mensen te vullen. Ruim 3,5 per nominatie. Dan kun je een leuk feestje bouwen. Met talent-awards moet je minstens evenveel mensen kunnen trekken. Zeker als de prijswinnaars inhoudelijk beter over het voetlicht worden gebracht. Geen platitudes waarmee de grootmachten elkaar dit keer bestookten, maar argumenten die er toe doen.

Maar dan moeten de grote jongens wel het lef hebben samen om de tafel te gaan, en een budget beschikbaar stellen om een kleine commissie aan het werk te zetten die de tijd krijgt om talentvolle cases boven tafel te krijgen. De markt zal verbaasd zijn over de vele fantastische cases die er zijn, maar die we nu niet zien, omdat de makers zich (te) bescheiden opstellen.

Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken