Filippa K presenteert eerste collectie mannenmode van ontwerper Alexander Schaper

  • Design
  • 8 jul 2015 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • WinkelenProductdesignMerken

Filippa K presenteert voor het eerst een collectie van de hand van nieuwe mannenmode ontwerper Alexander Schaper. Schaper trad in augustus 2014 in dienst bij Filippa K in de rol van Senior Designer Man. De herfst/winter 2015 collectie van Filippa K doelt op 'de moderne, stadse man die op zoek is naar een outfit voor diverse gelegenheden'. Er wordt een nieuw silhouet geïntroduceerd voor bovenkleding, waarbij slim fits gecombineerd worden met een meer volumineuze vorm om zo een gelaagde look te creëren. Invloeden vanuit sports- en streetwear komen samen met military details, die samen voor een contrast zorgen met het minimalistische DNA waar Filippa K bekend om staat.

Binnen de Filippa K herfst/winter 2015 collectie spelen diverse soorten wol een grote rol bij de blazers, voor de jassen zijn dat de zogenaamde twills en tricotines.
Er is ook dit jaar weer een sterke basis van klassiek blauw, grijs en zwart terug te vinden in de kleurenkaart, waar verschillende tinten groen, bruin en rood aan zijn toegevoegd voor een spannende mix. Naast rood vinden we lichte, neutrale kleuren die de eigentijdse look helemaal afmaken. 

Alexander Schaper
Schaper werkte eerder voor Adidas waar hij verantwoordelijk was voor het concept en het ontwerp van Adidas SLVR en de Black Line. Daarnaast was hij ook verantwoordelijk voor de Adidas samenwerkingen met Kanye West, Pharrell Williams en Tom Dixon.
“Ik ben erg blij dat ik aan de slag ben bij Filippa K. Ik ben altijd al fan geweest van Scandinavisch design en dat waar Filippa K voor staat. Het is dus erg spannend om ​​deel uit te maken van de ontwikkelingen en uitbreiding van de menswear lijn van het merk”, zegt Alexander Schaper.
Alexander woont op dit moment in Stockholm om fulltime voor Filippa K te kunnen werken. Hij maakt deel uit van Filippa K’s ontwerpteam waar Nina Bogstedt de Design Director van is.


“Alexander heeft veel ervaring in het ontwerpen van herenkleding en zal daarom een zeer belangrijke toevoeging zijn op het Filippa K design team. We zijn blij om iemand met een internationale achtergrond te verwelkomen en kijken ernaar uit om met hem samen te werken”, aldus Nina Bogstedt.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken