Megawatt Digital lanceert online campagne voor The Athlete’s Foot

  • Design
  • 18 sep 2019 @ 10:33
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaGraphicCampagnes

Het Eindhovense bureau Megawatt Digital heeft een online back to school-campagne voor sneakermerk The Athlete’s Foot gelanceerd. Het bureau werkte samen illustrator/kunstenaar Rik Stabel.

Niet back to school maar fresh 2 school is de tagline van de nieuwe campagne. Het beeld van de campagne is gericht op jongeren tussen 15 en 25. Leon Geboers, digital marketeer bij Megawatt Digital: ‘Wij hebben bewust gekozen voor een samenwerking met Rik; niemand kan deze doelgroep beter aanspreken. Zijn toffe creaties spatten van het scherm af.’

 

Eindhovense kunstenaar Rik Stabel

De handtekening van de Eindhovense kunstenaar is niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk zichtbaar. Deelnemers aan de campagne konden namelijk gesigneerde posters winnen en maakten daarnaast kans op een paar unieke customized Nike Air Force 1-sneakers én op (één van drie) unieke tassen.

 

Van online naar offline

De door Megawatt Digital ontwikkelde campagne is uitgerold via social media (Instagram en Facebook), verschillende digitale nieuwsbrieven en in de 50 winkels van The Athlete’s Foot zelf. Gebeord: ‘We hebben een vette campagne neergezet die positief is ontvangen door de doelgroep. En beter nog: we hebben volop traffic kunnen genereren naar de winkels, de website en webshop van The Athlete’s Foot.’

Het betekende voor ons wel dat wij even uit onze comfortzone moesten stappen

Sasha Koelewijn, marketing coördinator bij The Athlete’s Foot is blij met de samenwerking met Megawatt Digital: ‘De campagne is heel goed ontvangen. Zowel binnen onze organisatie als bij de franchisenemers én onze klanten. Leon en zijn team hebben goed nagedacht over wat past bij onze doelgroep. Ze zijn vervolgens met een concept gekomen dat perfect aansluit op onze wensen. Het betekende voor ons wel dat wij even uit onze comfortzone moesten stappen. Maar daar hebben we geen moment spijt van gehad. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

 

Megawatt Digital is het derde bureau van de Eindhovense bureaugroep Megawatt. Met Megawatt Advertising en Megawatt Fieldmarketing werkt de bureaugroep onder meer voor Swiss Sense, Puma, Bavaria, Netflix, Signify, Coca-Cola Company en Fisherman’s Friends. Megawatt Digital legt de focus op digital strategy en content creation.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken