Nieuwe visuele identiteit KRO-NCRV door Thonik
- Design
- 29 aug 2022 @ 11:09
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - LogoCampagnesVisual id
- 29 aug 2022 @ 11:09
- Nanny Kuilboer
KRO-NCRV start het nieuwe tv-seizoen met een nieuwe pay-off en een nieuwe visuele identiteit. Het nieuwe logo en de rest van de visuele identiteit zijn ontworpen door Thonik. De pay-off en de campagne zijn van de hand van Roorda.
De nieuwe pay-off luidt: ‘Maak morgen mee’. Directievoorzitter KRO-NCRV Peter Kuipers: ‘Je ziet dat in onze huidige complexe samenleving steeds meer mensen worstelen met vragen als “Hoe ziet mijn eigen toekomst eruit?", “Hoe ziet de toekomst van onze samenleving eruit” en “Hoe ziet de toekomst van onze aarde eruit?”. Vanuit onze identiteit, geworteld in geloof, hoop, en liefde, willen wij mensen inspireren met onze programma’s en aanzetten om zelf in actie te komen. Mensen maken zich zorgen over hun eigen toekomst en die van hun geliefden, over onze maatschappij, over onze planeet. Zij voelen zich verantwoordelijk voor een betere toekomst, maar vinden het tegelijkertijd ook lastig om daar vorm en inhoud aan te geven in hun eigen leven. Wij willen hen daarbij helpen, door oplossingen en alternatieven te bieden in onze programma’s.’
KRO-NCRV: ‘Maak morgen eerlijker, groener en liever’
De campagne die vanaf vandaag te zien en horen is op tv, outdoor, radio en print laat aan de hand van drie voor KRO-NCRV belangrijke thema’s zien hoe morgen anders kan: Maak morgen eerlijker. Maak morgen groener. Maak morgen liever. Kuipers: ‘Eerlijker gaat over rechtvaardigheid, we laten zien waar burgers in de knel zitten. Wij laten met gedegen onderzoek en betrouwbare informatie zien waar het mis gaat. We tonen waar de problemen zitten, maar kaarten ook de oplossingen aan. Maar eerlijker gaat ook over onze voedselketen, waar het scheef zit, en hoe je zelf kunt zorgen voor eerlijk eten. Maak morgen groener gaat over de verantwoordelijkheid die wij hebben voor onze planeet. Over hoe je duurzamer kunt leven, andere keuzes kunt maken. Bijvoorbeeld in de supermarkt naar aanleiding van een onderzoek door Keuringsdienst van waarde. Maak morgen groener gaat ook over hoe je kunt genieten van de schoonheid van onze natuur, zoals Beestenbrigade en BinnensteBuiten je laten zien. Maak morgen liever staat voor solidariteit, hoe we als samenleving met elkaar omgaan. Met programma’s als Hij, zij, hen, Hands Up en ons NPO 1-programma Festival van de liefde laten zien hoe belangrijk dat is.’
Nieuwe visuele identiteit KRO-NCRV maakt gebruik van kleurencirkels
De nieuwe visuele identiteit en het nieuwe logo van KRO-NCRV zijn ontworpen door ontwerpbureau Thonik. Kuipers: ‘Ons nieuwe logo sluit aan op de inspiratie die wij willen bieden en het optimisme dat we met elkaar de wereld van morgen beter kunnen maken. Daarom is gekozen voor een onderscheidend lettertype en een opvallende kleurencirkel. Deze cirkel is het bindende element in al onze programma’s.'
Nieuwe pay-off en campagne van de hand van Roorda
Kuipers: 'De cirkel komt ook weer terug in de campagne waarin we laten zien hoe onze programma’s de samenleving inspireren.’ De pay-off ‘Maak morgen mee’ en de bijbehorende campagne is ontwikkeld door Roorda Reclamebureau. Big Orange is verantwoordelijk voor het nieuwe soundlogo.
Credits campagne
Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau
Regisseur: Victor Vroegindeweij (CCCP)
Producer: Barend Ballering (CCCP)
Camera: Nanko Goeting
Edit: Mark Wallaard
Muziek: Jorrit Kleijnen
Grading: Barry Clarke (Captcha!)
Geluid: SoundCircus
Fotografie: Darren Smith
Verantwoordelijk bij klant: Suzan Bloemscheer, Samantha James, Anita La Fors, Sandra Hilster, Peter Kuipers, Romy Apeldoorn en Lisa Fluttert
Lees alles over de ontwikkeling van de visuele identiteit en het marketingtraject dat daaraan vooraf ging morgen in editie 13/14 van MarketingTribune die morgen op de mat ligt.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- G-Star en Museum Rembrandthuis... 31-10-2024
- Suite702 creëert kunstige campagne... 28-10-2024
- BNO lanceert mission statement AI25-10-2024
- Nathalie van Sasse van Ysselt is... 20-10-2024
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024