Hero introduceert fruit op een stokje en bevroren sap

  • Food-en-retail
  • 1 mrt 2013 @ 00:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • IntroductieMerkenConcept

Nieuw in het schap bij Albert Heijn: Hero-ijsjes en bevroren sap. Bevroren sap is het dichtst bij zelf geperst sap, meent het fruitmerk: 'Eigenlijk is het verser dan alle verse sappen die voorverpakt zijn, want die zijn al langer onderweg geweest. Het ijs heet fruit op een stokje, 'want dat is wat het is'. Ontwerpbureau Proud ontwikkelde het design.

Hero wil weer terug naar de oorsprong waar expertise, transparantie en ondernemerskracht belangrijke waardes waren en weer worden voor het succes van het merk. Dat betekent dat niet alleen het merk, identiteit en design maar vooral de producten onder de loep zijn genomen en gekeken is naar formuleringen en beloftes. Samen met Fitzroy, Flair en PROUDDesign is hier intensief aan gewerkt.

De Hero ijsjes stromen momenteel in, de sappen in week 11 (eind maart).
De introducties passen in de spannende plannen die Yorick van Baarsel, marketing manager van Hero, heeft met zijn merk. Meer daarover leest u in de volgende MarketingTribune. Hier vast het uiterlijk van de nieuwigheden.

De kracht van fruit moet worden verbeeld door het vertrouwde en reto logo (de 'r' is een conservenblikje) te vangen in een fruitsticker. De essentie 'Hero is fruit' moet hiermee direct duidleijk zijn. De slogans bevestigen dit ook. De merk-fruit-sticker speelt een centrale rol in de nieuwe identiteit en is bedoeld om alle producten met elkaar te verbinden.

Fruit op een stokje

De naam geeft aan hoe duidelijk en direct Hero wil en kan zijn. Met 92% en 89% fruit claimt het merk de hoogst geconcentreerde fruitijsjes. In het design wordt deze eerlijkheid ondersteund door de menselijke, getekende stijl.

Fruitsap uit de vriezer

De pure vorm van de vrucht is hier gebruikt om duidelijk te maken dat het om echt, vers fruitsap gaat. De transparante pouch (schenkzak) met schenktuit is vernieuwend en handig. Je ziet dat het vers ingevroren is. De vorm van de vrucht komt tot stand door de woorden "pluk-pers-bevries-ontdooi-drink".
 


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken