Nieuwe generatie Van Der Valk opent horeca-concept in Amsterdam
- Food-en-retail
- 2 apr 2015 @ 13:33
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodInnovatie
- 2 apr 2015 @ 13:33
- Redactie Food en Retail
Tweelingzussen Didi en Daniëlle, kleindochters van horecatycoon Gerrit van der Valk, openen deze week hun eigen restaurant op het Marie Heinekenplein te Amsterdam. Opvallend is dat in hun 'Kleine Valk' gedoopte etablissement alle bekende Van der Valk gerechten te bestellen zijn, zoals de appelmoes met legendarische kers. De inrichting en sfeer is wel totaal vernieuwd, zo zijn hippe cocktails verkrijgbaar en is de verlichting meer van deze tijd.
'We hebben een loungebar, maar ook een kinderhoek. Op onze menukaart staan alle gerechten die je in de Van Der Valkhotels vindt: een goede tournedos, kabeljauw en natuurlijk de schnitzel. We willen niet ingewikkeld doen, iedereen moet de gerechten op de kaart kennen. Maar dan wel in een fris jasje', aldus de 27-jarige eigenaresse Daniëlle, die na haar huwelijk Van den Nieuwenhuijzen als achternaam draagt, in Het Parool. Zij noemt de loungebar waar cocktails geserveerd worden en de sfeer in de avonduren de grootste verschillen met klassieke Van Der Valk-restaurants. 'Maar uiteindelijk moet iedereen zich er thuis voelen.'
Van Der Valk in Amsterdam
Achterneven van de tweeling exploiteren al restaurant Red aan de Keizersgracht met kreeften op het menu en zijn steakrestaurant Black & Blue begonnen aan de Leliegracht. De familietelgen zijn innovatief met horecaconcepten. Van Der Valk viel in januari dit jaar al op met de opening van een eerste versmarkt naast Hotel de Gouden Leeuw te Voorschoten. Wie het brood bij het ontbijtbuffet lekker vindt, kan het een deur verder aanschaffen, is daarvan de gedachte. 'Alles wat we toch al inkopen voor onze hotels, kunnen Van Der Valk-klanten nu ook mee naar huis nemen', verklaarde Marcus van der Valk, directeur van de versmarkt, bij opening. De toekanformule krijgt zo geleidelijk een nieuw verenkleed.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Black & White
- horecatycoon
- Marie Heinekenplein
- toekan
- Voorschoten
- Didi
- Gerrit van der Valk
- Van Der Valk
- kreeft
- Kleine Valk
- Daniëlle
- kleindochters
- kers
- appelmoes
- tweeling
- Amsterdam
- Red
- versmarkt
- restaurant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Doritos lanceert mixed reality portal met 'A Minecraft Movie'
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- Unilever verkoopt The Vegetarian Butcher aan Vivera
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert Heijn, Etos en Gall&Gall:...
- Fatbike versus Pieper Bike: aardappelen als energiebron
- Circana Merken Top 100: 'Positie A-merk onder druk'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Rozemarijn Dolman-Plante van... 01-04-2025
- Albert Heijn breidt eigen merk Blue... 31-03-2025
- Beste webwinkels van Nederland... 31-03-2025
- Holland & Barrett omarmt de kracht... 31-03-2025
- Jumbo start campagne 'Pasen maak je... 31-03-2025
- Nescafe presenteert opmerkelijke mix... 27-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center