New York Pizza en Natwerk lanceren bloemkoolbodem
- Food-en-retail
- 10 jul 2019 @ 08:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieFood
- 10 jul 2019 @ 08:55
- Peter van Woensel Kooy
New York Pizza is de eerste pizzaketen in Nederland die de bloemkoolbodem thuisbezorgt. 'We kunnen uitweiden over de voordelen van deze nieuwe bodem, maar daar zit niemand op te wachten', zegt Joost Geurtsen, marketing director van de keten.
'Daarom leggen we de nadruk niet op dat er 37% bloemkool in zit. Of dat de bodem minder calorieën bevat. We zijn New York Pizza, dus het moet fun zijn, het moet opvallen', voegt Geurtsen toe, 'volgens mij zijn we er met deze campagne wel in geslaagd.' Voor de campagne ging New York Pizza a.k.a. NYP na een pitch de samenwerking met Natwerk aan. 'Natwerk is een bureau met ballen, precies wat we nodig hebben voor onze marketing', zegt de NYP-marketeer.
'New York Pizza is een klant naar ons Natwerk-hart. Het is een merk dat op een eigenzinnige manier wil opvallen en niet schuwt om het randje op te zoeken', aldus managing director Daantje Dammers van het bureau. 'Soms is een idee te leuk om niet uit te voeren. Voor sommigen komt het misschien wat plat over, maar daar hebben we ook wel een antwoord voor klaarliggen: dat is de bodem ook.'
In aanloop naar de campagne werden bloemkoolstickers over billboards en abri’s met bh’s en bikini’s geplakt. Zo werd de link tussen borsten en bloemkolen gelegd, zoals André van Duin dat 30 jaar geleden ook deed. Wie op zoek is naar een diepere betekenis achter de actie kan daar meteen mee stoppen: het jaagt de campagne gewoon aan, stelt NYP.
Bijbelbelt houdt niet van bloemkool
Naast de plakactie en de tv-commercials zet New York Pizza in op out of home en social met een doorvertaling van de commercial en stickers op Instagram. In de Bijbelbelt werden de abri’s van de campagne geweigerd. 'Ik geloof dat ze daar niet zo van bloemkool houden', reageert Geurtsen. Het is een campagne die zowel Natwerk als New York Pizza op het lijf geschreven is, want beide partijen houden wel van een beetje opschudding in het voornamelijk saaie reclamelandschap, stelt NYP tenslotte.
Credits
Opdrachtgever: NYP (Renske Smits en Joost Geurtsen)
Creatie/concept: Natwerk
Productie film/fotografie: Natwerk
Sound: ParkStudio
Post Productie: The Compound
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- NYP
- pizzaketen
- voordelen
- pizza
- marketing director
- pizza
- keten
- New York Pizza
- nadruk
- Joost Geurtsen
- marketing
- calorieën
- retail
- Natwerk
- food
- nieuwe bodem
- Nederland
- uitweiden
- campagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage Retail Group vraagt...
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan Zwanenberg Food Group
- EK Retail maakt zich op voor 100-jarig bestaan
- Mora mikt op feestdagen met snackplezier
- Etos lanceert VR-experience tegen december-cadeaustress
- Unilever verkoopt merk Conimex aan Finse Paulig
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 'Tien procent meer vraag... 19-12-2024
- Mora mikt op feestdagen met... 18-12-2024
- Foodmerken Unox en Zwan verkocht aan... 18-12-2024
- Unilever verkoopt merk Conimex aan... 18-12-2024
- Joyce Bierman (AH) over foodtrends... 16-12-2024
- EK Retail maakt zich op voor... 16-12-2024