Marketing Breakfast Club presenteert Joe Pine

Marketing Breakfast Club presenteert Joe Pine
  • Food-en-retail
  • 21 jan 2021 @ 08:35
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementFoodMarketing

De Marketing Breakfast Club wordt dit jaar voor de derde keer op rij gepresenteerd door FoodserviceXs en Horecava. Op 1 februari vindt dit sub-event nu streaming plaats. Aljan de Boer van TrendsActive en Joe Pine van bestseller The Experience Economy zijn keynotes.

De ontbijtsessie gericht op marketeers is op 1 februari 2021 tussen 08.15 en 09.30 via een livestream te volgen, en heeft als thema: meaningful marketing.

Hoe blijf je als merk waardevol?
'De Marketing Breakfast Club heeft altijd een groen thema, waarbij we verder kijken dan de huidige trend of activatie- en conversie marketing', legt Lukas Vlaar organisator en presentator van het evenement uit. 'Het eerste jaar was het thema "circulariteit", vorig jaar stond "social brand impact" centraal en dit jaar is gekozen voor het thema ‘meaningful marketing’. We houden rekening met de marketingtrends op lange termijn. Door de coronacrisis is de waarde die je als merk aan de samenleving geeft nog belangrijker geworden. De maatschappij staat onder druk en bij stress is er meer behoefte aan merken die streven naar geluk. Merken die iets bijzonders doen worden gezien als relevant en belangrijk. Daarom is meaningful marketing relevanter dan ooit', aldus Vlaar. Tijdens het ontbijt zullen inspirerende sprekers vragen aan bod laten komen als: ‘Hoe blijf je als merk waardevol in de verschuiving van geluk naar betekenis?’ en ‘Creëert jouw merk een gevoel van verbondenheid?’

Marketing post COVID-19
Eén van de keynotes is Aljan de Boer, Head of Inspiration bij TrendsActive; een consultancy bureau dat lange termijn sociaal-culturele trends omzet in bruikbare strategieën. TrendsActive werkte onder andere samen met bedrijven als Coca-Cola, Ikea en Disney. De Boer neemt het publiek van de Marketing Breakfast Club mee in de introductie van meaningful marketing en laat  zien hoe je als marketeer dit thema ook toepast in jouw organisatie. Juist nu, In een wereld die geconfronteerd wordt met heftige uitdagingen, liggen kansen voor merken en bedrijven om daar op een goede manier mee aan de slag te gaan. Een andere spreker is de internationaal gerenommeerde Joe Pine (hey Joe, red.!), co-auteur van het boek The Experience Economy en managementadviseur voor zowel Fortune 500-bedrijven als start-ups. Tijdens zijn presentatie neemt Pine het publiek mee in thema’s die het perspectief verbreden buiten Nederland en spreekt hij over The Experience Economy post Covid-19.

Horecava 365
Om virtueel toegang te krijgen tot de Marketing Breakfast club kunnen marketeers en professionals uit de wereld van eten, drinken en hospitality zich inschrijven via www.horecava.nl. Naast deelname aan de ontbijtsessie is het ook mogelijk om je in te schrijven voor de rest van de onderdelen van Horecava Limited op 1 februari 2021. Het hart van het nieuwe digitale evenement is het theater waar aan de hand van sprekers, trends en oplossingen voor de horeca samenkomen. Ook kookdemonstraties en masterclasses kunnen online worden gevolgd.
(PvWK, foto: Emrah Tolu/Pexels)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken