De Vegetarische Slager lanceert Sacrifice Nothing
- Food-en-retail
- 7 apr 2021 @ 06:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodCreatie
- 7 apr 2021 @ 06:34
- Peter van Woensel Kooy
De Vegetarische Slager, Nederlands slagersicoon sinds 2010, heeft zojuist zijn eerste grensverleggende productie in samenwerking met TBWA\Neboko gelanceerd. 'Sacrifice Nothing' (laat niets schieten) is het thema van de videocampagne, vanaf nu te zien op tv, digital en social.
De aftrap vond plaats in Nederland, waarna Duitsland en Verenigd Koninkrijk volgden. Het merk geeft aan klaar te zijn om de harten van vleesliefhebbers wereldwijd te winnen.
'Zoals werkpaarden zijn vervangen door machines, zo willen wij het dier uit de voedselketen halen met het nieuwe vleesch', schrijft De Vegetarische Slager op haar website. 'Minstens zo lecker als het origineel, zodat culinaire tradities onveranderd kunnen blijven en vleesliefhebbers niets op hoeven te geven. Blijf als vanouds genieten, want met ons nieuwe vleesch hoef je niets te laten schieten.'
Het is deze boodschap die centraal staat in de eerste videocampagne die De Vegetarische Slager in verschillende markten lanceert.
De video, geregisseerd door de Britse CD Morrish, is ontwikkeld door bureau TBWA\ Neboko en vanaf nu te zien in Nederland, Duitsland en Engeland. Lancering in meer landen staat gepland.
Ruim tien jaar geleden, op Werelddierendag 2010, opende negende generatie boer in zijn familiebedrijf, Jaap Korteweg, zijn eerste slagerij. Met de ambitie om een nieuw soort vlees te creëren met dezelfde kwaliteiten als de dierlijke variant, creëerde Jaap met zijn team een volledig slagerij-assortiment, speciaal voor vleesliefhebbers. De video, geregisseerd door eerdergenoemde creative director Morris en opgenomen in Praag, bouwt hierop voort. Het toont een traditionele slagerij, vergelijkbaar met de conceptstore waarmee De Vegetarische Slager is begonnen. De copy bouwt voort op de klassieke clichés die het afgelopen decennium voorbij kwamen, vrij vertaald: 'Ze zeiden: “Het is onmogelijk, plantaardig vlees kan niet bestaan.” Ze zeiden: “Zelfs je naam slaat nergens op, vegetarisch laat ik liever gaan.” De Vegetarische Slager zegt: Blijf als vanouds genieten, want met ons nieuwe vleesch hoef je niets te laten schieten.'
Karlijn Ris, Marketing Director van De Vegetarische Slager: 'Samen met TBWA\ Neboko en CD Morrish is dit verhaal op een unieke en authentieke manier tot leven gebracht. De boodschap "Sacrifice Nothing" is helder en resoneert erg goed. Het is onze ode aan de pioniers en liefhebbers van het nieuwe vlees. Zij helpen deze revolutie te laten groeien. Daarbij voegde CD Morrish, de regisseur van deze video, een hoge mate van vakmanschap aan het script toe en werkten we met veel plezier samen met het team van TBWA\Neboko.'
Morrish reageert: 'Het was een genoegen om aan de eerste campagne voor De Vegetarische Slager te werken. Als vegetariër gaat deze boodschap mij nauw aan het hart: het kan de manier waarop we naar vlees kijken veranderen. Met deze campagne toont De Vegetarische Slager de krachtige impact die we kunnen hebben op een ongecompliceerde manier.'
Natalia Forster, Business Director bij TBWA\: 'Sacrifice Nothing is een sterke boodschap van een merk dat niet bang is om de grenzen te verleggen, te laten zien dat we niets hoeven op te geven, en deze boodschap te delen met de wereld.'
Hugo Verkuil, ceo van De Vegetarische Slager: 'We maken deel uit van een beweging die de industrie ten goede kan veranderen; voor de planeet, de dieren en onze gezondheid.'
De boodschap lijkt door te komen: eind maart 2021 werd bekend dat het merk door Nederlandse consumenten werd beoordeeld als nummer 2 in de Sustainable Brand Index 2021 - Europa's grootste merkonderzoek naar duurzaamheidsperceptie. Verkuil: 'Uiteindelijk is the proof in the pudding. Ons groeiende aantal fans wereldwijd bewijst dat we niets hoeven op te geven. Samen kunnen we deze revolutie realiseren. De Vegetarische Slager is er klaar voor.'
(PvWK)
Over De Vegetarische Slager
'Ruim tien jaar geleden, op Werelddierendag 2010, startte negende generatie boer Jaap Korteweg De Vegetarische Slager. Een stap die uitgroeide tot een bedrijf met impact: De Vegetarische Slager werd een iconische speler in de plantaardige sector en is nu verkrijgbaar in meer dan 40 landen bij ruim 30.000 verkooppunten over de hele wereld. Met een breed scala aan nostalgische favorieten voor vleesliefhebbers die de smaak van vlees niet willen missen, is het doel van De Vegetarische Slager om de grootste slager ter wereld te worden. Meer informatie over De Vegetarische Slager (The Vegetarian Butcher) is te vinden via deze link.'
(bron: DVS)
Bekijk in het venster hieronder de nieuwe video van The Vegetarian Butcher, getiteld 'Sacrifice Nothing'
CREDITS
Opdrachtgever: The Vegetarian Butcher
Agency: TBWA\ Neboko Amsterdam
Production: Stink Films
Music: Audentity
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- susainability
- schieten
- soja
- Stink Film
- Jaap Korteweg
- film
- gelanceerd.
- Unilever
- Londen
- TBWA\Neboko
- regie
- productie
- vlees
- Amadea grensverleggend
- campagne
- De Vegetarische Slager
- keuken
- lekker
- Sacrifice Nothing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- HQ voormalige ijsdivisie Unilever... 18-11-2024
- Kerst 2024: Coca-Cola slaat AI-plank... 18-11-2024
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024