Vega(n) bolognese van Julia’s vervangt vleesvariant
- Food-en-retail
- 17 mrt 2022 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 17 mrt 2022 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Julia’s geliefde vega(n) Penne Bolognese is terug van weggeweest en vervangt vanaf deze week definitief de standaard Penne Bolognese, meldt de foodformule.
De vegan saus op basis van tomaten, fijne groenten, peterselie en rucola zal vanaf nu zonder rundergehakt bereid worden, met een niet te versmaden vleesvervanger in de plaats. Daarmee steekt Julia’s de authentieke klassieker in een nieuw, duurzaam en smaakvol jasje. Zo dragen ze bij aan de doelstelling van NS retail om met voldoende plantaardig aanbod de CO2-uitstoot te verminderen. De nieuwe variant is perfect voor flexitariërs, vegetariërs en veganisten: zonder kaas is de pasta namelijk 100% vegan! Tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel van 7 t/m 13 maart is deze lekkere pasta te krijgen voor een speciale actieprijs.
Net zo lekker maar dan vegan
De vega(n) bolognese variant was al eerder onderdeel van Julia’s assortiment, en bleek toen een groot succes. Door corona was deze pasta echter tijdelijk uit het assortiment maar in week 9 vervangt hij definitief de vleesvariant. Het rundergehakt in de bolognesesaus is vervangen voor een duurzame en 100% plantaardige vleesvervanger. Door deze omslag gaat Julia’s voor een pure pasta met veel minder CO2-uitstoot, grote waterbesparing, 'en dat zonder aan eiwitkwaliteit in te leveren'.
Julia’s fresh take on Italian
Door de klassieke Penne Bolognese te vervangen door een vega(n) variant draagt Julia’s bij aan de verduurzaming van de retail op NS-stations. Deze stap is niet de eerste die Julia’s zet in de richting van het verduurzamen van hun assortiment. Zij bieden namelijk al langere tijd havermelk aan voor hun warme dranken als alternatief voor koemelk, zonder dat de klant hier een meerprijs voor hoeft te betalen. Daarbij zijn de pasta Arrabiata en Norma ook allebei vegan, mits je de kaas weglaat. Met dit soort vernieuwingen wil Julia’s voor haar gasten de plantaardige optie net zo aantrekkelijk maken als de reguliere optie. Ze noemen het hun fresh take on Italian: authentiek en smaakvol Italiaans eten, maar met een eigentijdse twist. Zo kan elke reiziger onderweg een duurzame en smaakvolle keuze maken. Julia’s vega(n) variant is vanaf nu te verkrijgen in alle 16 vestigingen op NS-stations.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren waarderen... 04-10-2024
- Van Gelder introduceert plantaardige... 04-10-2024
- [marketeer 209] Steven Kesler - co... 04-10-2024
- Dierendag: sekstoys niet voor de poes03-10-2024
- Commissarisjes bepalen nieuwe koers... 03-10-2024
- Ruim helft Nederlanders van plan... 03-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing