Diageo introduceert cocktailtaps in horeca en clubs in Nederland

Diageo introduceert cocktailtaps in horeca en clubs in Nederland
  • Food-en-retail
  • 18 aug 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingConceptFood

Drankproducent Diageo, bekend van onder meer Smirnoff, Captain Morgan en Baileys, introduceert cocktailtaps met de populaire cocktails: Smirnoff Espresso Martini, Smirnoff Passion Fruit Martini en Captain Morgan Strawberry Daiquiri.

De innovatie maakt het volgens Diageo voor horecaondernemers mogelijk om in een rap tempo cocktails van hoge kwaliteit te maken. 'De populariteit van cocktails stijgt, maar door de jaren heen is het voor veel horecaondernemers een uitdaging geworden om cocktails van goede kwaliteit te leveren. Het personeel moet een cocktailtraining volgen en het is vaak druk in de zaak, waardoor er weinig tijd is om de cocktails te maken. Met de tap kunnen er zes cocktails gemaakt worden in de tijd die het normaal kost om één Espresso Martini te shaken. De cocktailtaps die al in meer dan 4000 zaken in het Verenigd Koninkrijk staan, zijn sinds kort ook in Nederland beschikbaar. Horecaondernemers die geïnteresseerd zijn, kunnen er vanaf vandaag een bestellen.'

Een innovatie die inspeelt op de groeiende vraag
‘De innovatie verbetert de ervaring voor de consument en tegelijkertijd creëert de tap waarde voor de horecaondernemer. We willen de momenten aan de bar leuker maken door heerlijke cocktails aan te bieden die horecaondernemers gemakkelijk kunnen maken’, zegt Olivier Percy, Commercial Head van On Trade Benelux. ‘We zijn heel blij met de introductie van de cocktail taps in Nederland. Na de covidpandemie hebben we gezien dat er in Nederland meer vraag is naar cocktails. Als marktleider willen we hierin het voortouw nemen en de horecabranche ondersteunen in het voldoen aan deze behoefte.’

Gebruiksvriendelijk en geavanceerde technologie 
De cocktailtaps zijn gebruiksvriendelijk en bevatten een geavanceerde Bag-In-Box technologie die zorgt voor een snelle uitgifte van cocktails en daardoor snellere  service tijdens piekuren en evenementen. De technologie zorgt voor perfect gekoelde cocktails met een mooie schuimlaag die niet van geshaked cocktails te onderscheiden zijn. 

Aanmelden voor een installatie via Diageo One 
De cocktailtaps zijn al in een aantal horecazaken beschikbaar en worden nu geplaats in bars cafe's en clubs door heel Nederland. Horecaondernemers die geïnteresseerd zijn in een cocktailtap kunnen zich aanmelden voor een gratis tapinstallatie, inclusief glaswerk en promotiematerialen, via Diageo’s speciale horeca website Diageo One. Diageo One is een B2B-ondersteuningsplatform dat Diageo-afnemers en eigenaren van Diageo-verkooppunten ondersteunt bij het runnen van hun bedrijf. Eigenaren van slijterijen en horeca kunnen nu 24 uur per dag terecht op één digitaal platform voor onder meer exclusieve trainingsvideo's, recepten, socialmediamateriaal, speciale aanbiedingen, trends-updates. Ook kunnen ze via dit platform hun Diageo-producten snel en eenvoudig bestellen via hun reguliere groothandel. Op Diageo's website is meer info over verantwoord drinken te vinden, meldt het merk nog: www.DRINKiQ.com, inclusief informatie, initiatieven en manieren om best practices te delen.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken