Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Food-en-retail
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - RetailmediaPrijsoorlog
- 2 sep 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
Klanten van Jumbo zien op tal van plekken in de winkel hoeveel ze bij Albert Heijn zouden betalen. Op losse schapkaarten zijn prijsverschillen uitgelicht: behoorlijk uitdagend.
Het betreft onder andere info over crackers, koffie en cola, signaleert vakmedium Distrifood. Op verschillende schappen door de winkel laat Jumbo nu zien hoeveel klanten besparen door niet naar Albert Heijn te gaan.
Innovatieve retailmedia
Vergelijkende reclame tusen de grotere retailformules wordt vooral op folderniveau en via krantenadvertenties gepleegd. Ook Dirk is hier een grote in. Vaak wordt geschermd met 'het boodschappenmandje' van de Consumentenbond. Soms tonen schapkaarten in Dirk of Jumbo dat een met name genoemd product of merk tijdelijk niet aanwezig is, wegens verschil van inzicht tussen de inkoopafdeling en de leverancier - meestal over de prijs. De inzet van schapkaarten als retailmedium om prijzen van met name genoemde concurrent-formules te communiceren, is in Nederland echter nog niet eerder vertoond.
Lees verder over deze specifieke actie op Distrifood (paywall).
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing