Moeder Blokker wint rechtszaak van zonen
- Food-en-retail
- 30 aug 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaZakelijkStrategie
- 30 aug 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Door de uitspraak is Mark Blokker niet langer bestuurder van de Nardinc-groep, die het familievermogen beheert en is voortgekomen uit de Blokker retailgroep. Er komt een onderzoek naar de gang van zaken bij het bedrijf dat het vermogen beheert.
Het ontslag van de twee zonen bij de stichting die de macht binnen het bedrijf heeft, wordt niet teruggedraaid, zo heeft de Ondernemingskamer van het gerechtshof in Amsterdam besloten.
Ingewikkelde verhoudingen
Moeder Els Blokker stond lijnrecht tegenover haar (geadopteerde) zoons Erwin (52) en Mark (49). Inzet van de juridische vete is het vermogen dat is vergaard door Jaap en zijn broer Ab, meldt RTL. De laatste twee bouwden de Blokker-formule uit tot een concern waar ook Marskramer, Xenos, Leen Bakker en Intertoys onder vielen. Delen van het oude concern vallen nu onder de Mirage groep, zijn inmiddels doorverkocht of opgeheven. De winsten uit het concern en de rendementen van de 'erven Jaap' zijn goed voor een vermogen van zo'n 965 miljoen euro, dat is geïnvesteerd in aandelen en vastgoed. De twee zoons hadden een zetel in de stichting die het familievermogen beheert. Nu heeft de Ondernemingskamer het bestuur tijdelijk overgeheveld naar onafhankelijke personen en zijn de twee zonen uit hun functie ontheven.
(PvWK | foto: Blokker Winschoten)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Marskramer
- Xenos
- Mark
- Ondernemingskamer
- Erwin
- Leen Bakker
- retail
- gerechtshof Amsterdam
- Blokker-formule
- Els
- Mirage Groep
- Intertoys
- Jaap
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing