RTL Ventures vergroot belang in Squla
- Media
- 16 dec 2014 @ 11:41
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 16 dec 2014 @ 11:41
- Redactie Media
RTL Ventures breidt zijn belang in het educatieve online oefenprogramma voor kinderen, Squla, uit met 17 procent. Dit maakt de investeringstak van RTL Nederland vandaag bekend. Het economische belang van RTL Ventures in Squla stijgt hiermee van 20,3 procent naar 37,3 procent.
Nicolas Eglau, directeur Ventures bij RTL Nederland: 'Squla heeft een indrukwekkende groei laten zien dankzij de inspanningen van een krachtig team, optimalisatie van het product en marketing. Onze investering onderstreept geloof in dit innovatieve concept. We zien volop mogelijkheden voor verdere groei in Nederland en over de landsgrenzen. We kijken er dan ook naar uit om samen met het Squla team, huidige en toekomstige aandeelhouders waarde te creëren en Squla verder uit te bouwen.'
Sinds april 2013 is het aantal abonnees gegroeid van 33.000 naar 82.000. Inmiddels maken meer dan 4000 scholen in Nederland gebruik van Squla. Ook het buitenland toont sterke interesse voor dit platform. Squla werkt dan ook hard aan zijn internationale ambities. In 2014 zijn er Amerikaanse en Poolse versies van het product (app en web), volledig afgestemd op het lokale onderwijsprogramma, gelanceerd. In 2015 volgt verdere internationale uitbreiding.
André Haardt, CEO en oprichter Squla: 'Squla is in Nederland uitgegroeid tot marktleider op het gebied van online educatie voor kinderen op de basisschool. Onze unieke aanpak, waarbij we het voor kinderen èn hun ouders leuk maken om thuis te oefenen voor school, werpt zijn vruchten af. 96% van de gebruikers zijn tevreden over Squla, reeds 50% van de scholen beveelt Squla aan voor thuisgebruik en ruim 20.000 leerkrachten gebruikt Squla in de klas. We zien dan ook grote kansen buiten Nederland voor dit succesvolle concept en gaan, gesteund door RTL en zijn internationale netwerk, Squla uitbouwen tot de wereldwijde marktleider in online leren voor basisschoolkinderen.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO breidt meting uitgesteld kijken... 21-01-2025
- Exclusieve samenwerking Talpa Media... 21-01-2025
- NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025... 20-01-2025
- IPG Mediabrands wint Dominos account20-01-2025
- Media-onderzoek WARC: overvloed,... 17-01-2025
- Erik van Aalst algemeen directeur... 17-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day