Hearst Magazines koopt G+J Media Nederland
- Media
- 17 okt 2017 @ 13:46
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MakersContent
- 17 okt 2017 @ 13:46
- Redactie Media
Het te koop staande Gruner + Jahr Media Nederland wordt geheel overgenomen door concurrent Hearst. G+J is uitgever van mediamerken als Glamour, Vogue, National Geographic en Custom Content. Deze merken en alle andere activiteiten worden eigendom van Hearst Magazines en zullen worden uitgegeven door Hearst Netherlands, dat met merken als Cosmopolitan en Esquire 5,5 miljoen mensen bereikt.
Dit werd bekend gemaakt door Steven R. Swartz en David Carey, respectievelijk de CEO en de 'magazines president' van Hearst. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit en wordt naar verwachting voor het eind van dit jaaf afgerond. De voorwaarden zijn nog niet bekendgemaakt.
Hearst Magazines is de grootste tijdschriftenuitgever in de VS en de grootste Amerikaanse uitgever van tijdschriften wereldwijd, met bijna 300 gedrukte en digitale edities in 31 talen en 75 landen, en dochterondernemingen in volledig eigendom in China, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk. In de VS bereikt Hearst Magazines met zijn gedrukte en digitale media maandelijks bijna 123 miljoen lezers en websitebezoekers.
'Hearst staat in elke markt en op elk platform bekend om zijn pakkende content, dynamische oplossingen en creatieve programma's', meldt Carey. 'We zetten in op innovatie en groei door zowel autonome investeringen als overnames, en we verwelkomen de respectabele merken die G+J in Nederland heeft gevestigd en gekoesterd.'
Luc van Os, ceo van Hearst Netherlands, zegt: 'Onze teams zijn erop gebrand de beste content te leveren en voor onze marketeers contextuele integraties te creëren die ons zeer betrokken publiek aanspreken. G+J heeft deze merken op prachtige wijze gemanaged. Ze spelen een belangrijke rol in de culturele dialoog in onze regio. We kijken ernaar uit om de hechte banden die ze hebben gevormd met hun lezerspubliek te maximaliseren en hun gezichtspunten nog verder te ontwikkelen.'
Julia Jäkel, ceo van Gruner+Jahr: 'Met Hearst hebben we een koper gevonden die gelooft in zowel gedrukte als digitale media. We zijn ervan overtuigd dat Hearst de onderneming met succes verder zal ontwikkelen en dat onze Nederlandse activiteiten in goede, verantwoordelijke handen zijn.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- [column] TikTok in april: álle trends, tools & insights die je...
- AvroTros analyseert kijkgedrag met AI-oplossing van Xebia
- Nieuwe Dumpert-serie volgt verkeerspolitie Rotterdam
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken de voorkeur geven aan een...
- NMO breidt luisteronderzoek uit met korte luistertrajecten
- Sijthoff Media stopt met Business Insider Nederland
Laatste Nieuws
- Sijthoff Media stopt met Business... 23-04-2025
- Nieuwe Dumpert-serie volgt... 16-04-2025
- 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken... 16-04-2025
- NMO breidt luisteronderzoek uit met... 15-04-2025
- AvroTros analyseert kijkgedrag met... 15-04-2025
- Audify lanceert platform voor... 07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management