The Correspondent succesvol met crowdfunding

  • Media
  • 16 dec 2018 @ 19:34
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • OnlineMediaCrowdfundingJournalistiek

De crowdfunding-actie voor de Engelstalige versie van De Correspondent is geslaagd. Rob Wijnberg en zijn team wisten in één maand tijd 2,5 miljoen dollar op te halen.

De campagne beleefde een vliegende start op 14 november, met dank aan een groot aantal media-influencers. Al gauw liep het tempo van aanmeldingen en donaties terug. Op 5 december werd de 1 miljoen dollar aangetikt, afgelopen donderdag de 2,5 miljoen.

Belangrijk voor de eindsprint was de recente berichtgeving over The Correspondent op de Amerikaanse zender CNN en The Daily Show. Die aandacht lijkt de crowdfunding flink te hebben geholpen.

De bedoeling is om het platform in het voorjaar van 2019 te lanceren. Leden krijgen een jaar lang toegang tot de reclamevrije site. Met dat geld worden onder andere correspondenten ingehuurd en andere mensen die nodig zijn om The Correspondent draaiende te houden voor een jaar.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken