Jort Kelder doet aangifte tegen bitcoin-adverteerders

  • Media
  • 3 okt 2019 @ 10:32
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online advertisingReclameMedia

Na John de Mol gaat ook voormalig Quote-hoofdredacteur Jort Kelder juridische stappen ondernemen tegen bitcoin-advertenties. In deze misleidende reclame worden foto's en nepcitaten van BN'ers gebruikt om consumenten te strikken voor dubieuze investeringen.

Kelder heeft plannen om een stichting op te richten waar alle BN’ers samen civielrechtelijk kunnen procederen tegen deze advertenties. Kelder wil dat deze reclame verdwijnt en zet in op schadevergoeding. 

Onderzoek van Brandpunt+ achterhaalde een aantal bedrijven die zich met deze bitcoin-oplichting bezig houden, onder meer een Tsjechisch marketingbureau. Slechts één bedrijf is in Nederland gevestigd, het Utrechtse VIP Response.

Opgelicht door Investous

Ook tv-programma Opgelicht besteedde deze week aandacht aan dit hardnekkige probleem. Daar werd onthuld dat ook PSV-sponsor Investous zich inlaat met deze dubieuze reclame.

De Mol sleepte eerder Facebook voor de rechter, omdat het netwerk te weinig zou doen die misleidende advertenties te weren. Deze zaak loopt nog.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken