PR-stunt van Fox ontregelt Amsterdam
- Media
- 1 nov 2019 @ 13:16
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PRInfluencermarketingCampagnesTelevisie
- 1 nov 2019 @ 13:16
- Jeroen Mirck
Televisiezender Fox heeft op creatieve wijze aandacht gezocht voor zijn nieuwe tv-serie War of the Worlds. In Amsterdam werd een gelaagde PR-stunt uitgerold, die de komst van buitenaardse wezens suggereerde.
De afgelopen dagen zijn er diverse mysterieuze gebeurtenissen waargenomen in Amsterdam. Zo werd er op verschillende plekken een indringend geluid gehoord, was er boven het Museumplein en de Johan Cruijff ArenA bizarre lucht te zien en is er dinsdag een onbekend object geland op het Museumplein in de hoofdstad. Op social media werd gesproken over complottheorieën en HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program). In werkelijkheid hoort het allemaal bij de stunt van Fox ter promotie van hun nieuwe serie 'War of the Worlds'.
Alien-invasie
De thriller 'War of the Worlds' speelt zich af in modern Europa, waar de mensheid bijna volledig van de kaart wordt geveegd door een allesverwoestende aanval. Vlak voor de alien-invasie is een typische geluid te horen en zijn er glitches in de lucht te zien. Deze aspecten heeft Fox terug laten komen in alle campagne-uitingen ter promotie van de serie.
Sinds afgelopen zondag hebben influencers en mediapartners content verspreid over het geluid en de bizarre lucht. Vanmorgen vroeg is er op het Museumplein in Amsterdam een ‘unidentified object’ geïnstalleerd en werd duidelijk dat het om een promotionele stunt van Fox ging.
De campagne gaat verder met een online campagne, PR en een tv-commercial waarbij de glitches ‘inbreken’ bij andere commercials en content. Ook is op Instagram een speciaal WOTW-filter gemaakt, die gebruikers via een QR-code kunnen activeren.
Wat is War of the Worlds?
De achtdelige dramaserie is gebaseerd op de klassieke roman van H.G. Wells uit 1898, maar is vertaald naar een moderne en spannende thriller. De veelbelovende cast, bestaande uit Gabriel Byrne, Elizabeth McGovern, Lea Drucker en Natasha Little, overleeft de aanval en blijft achter in een angstaanjagende verlaten wereld.
Emotioneel, cinematografisch en in karakter geworteld, brengt War of the Worlds een unieke combinatie van menselijk drama en de beste sciencefiction. Dit is een verhaal van gewone mensen in buitengewone omstandigheden, die meer zijn dan enkel slachtoffers in een brute oorlog. Gaandeweg wordt duidelijk dat de aanval niet willekeurig is.
De eerste twee afleveringen van deze spannende nieuwe serie zijn op zondag 3 november om 21.00 uur te zien op FOX (bij KPN op kanaal 16 en bij Ziggo op kanaal 11).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- [update] Bevriezing BTW op lezen, sport en cultuur nog onzeker
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- [column] Radio killed the video star
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
Laatste Nieuws
- Ziggo en Netflix lanceren Netflix en... 18-11-2024
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024