Anybody special voor Viva

Anybody special voor Viva
  • Media
  • 26 jul 2021 @ 09:31
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Tijdschriften

Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken werden.

De rubriek was 30 jaar onderdeel van weekblad Viva, dat afgelopen week voor het laatst verscheen. Het concept en design van de uitgave werd verzorgd door Studio Dorien Franken.

Anybody liet het menselijk lichaam zien zoals het is, ongeacht gender, afkomst of seksuele voorkeur.

De succesvolle rubriek was daarmee een podium voor de omarming van het menselijk lichaam, aldus DPG.

Herkenbare beelden

De special van 16 pagina's heeft een oplage van circa 340.000 exemplaren en wordt meegestuurd met vrouwentitels zoals Libelle, Margriet, Flair en Viva zelf. Het bevat naast de herkenbare zwartwit beelden van fotograaf Elisabeth van Dorp, ook columns van onder meer Debby Gerritsen (Viva) en Hilmar Mulder (Libelle), die terugblikken op hun persoonlijke herinnering aan Anybody. Hoofdredacteur was Wim Spijkers. Studio Dorien Franken kreeg volledige creatieve vrijheid voor het concept en design van de uitgave.

Dorien Franken: ‘In een tijd waarin mensen zich spiegelen aan dat ideale Instagram plaatje geeft Anybody een tegengeluid. Omdat ik me graag inzet voor projecten die bijdragen aan positieve verandering past deze opdracht perfect bij mij.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken