DPG Media lanceert advertentieplatform Ad Manager

DPG Media lanceert advertentieplatform Ad Manager
  • Media
  • 29 jun 2023 @ 13:30
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Het platform stelt, aldus DPG, adverteerders in staat om zelf digitale advertentiecampagnes op te zetten, te beheren en te optimaliseren op het Trusted Web*. Dat maakt het mediabedrijf vandaag, donderdag 29 juni, bekend tijdens hun jaarlijkse evenement Grow Live.

Met Ad Manager van DPG Media krijgen agencies en in-house adverteerders naar eigen zeggen ‘de volledige controle over hun advertentiecampagnes in een intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface die dertig procent sneller werkt dan toonaangevende advertentieplatformen.’

Stefan Havik, algemeen directeur DPG Network & CDO bij DPG Media: ‘Met Ad Manager komt alles samen: onze investeringen in first party data, nieuwe impactvolle advertentieformats, een onafhankelijke technische infrastructuur en natuurlijk premium content. Nu samen toegankelijk via één makkelijk te gebruiken oplossing. Veilig, transparant, toekomstbestendig en zonder enige technologie fee.’

Het platform maakt onder meer gebruik van de first-party data van DPG Media en is het geïntegreerd met Datalab van DPG Media. Hierdoor profiteren adverteerders nu en in de toekomst van targetingopties in alle browser- en appomgevingen, omdat het platform volledig vrij van third-party cookies en identifiers werkt.

Na een periode van één jaar intensief testen in gesloten bèta met adverteerders zoals Matterkind, Omnicom, Renault, Decathlon, Accenture, Abovo Maxlead, De Mandemakers Groep, Gall&Gall én MediaMarkt opent DPG Media nu de deuren voor meer klanten om Ad Manager te gebruiken. De resultaten van de pilot zijn succesvol gebleken in alle fasen van de funnel, met 39 procent lagere kosten per duizend zichtbare vertoningen (vCPM) en 43 procent lagere kosten per conversie (CPA), vergeleken met inkoop via gevestigde platformen.

*Het Trusted Web is DPG Media’s netwerk in een privacyvriendelijke brandsafe omgeving.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken