Top 5-TikTok-trends: pizza op Ibiza, Eurovision en Autodrop it like it's hot
- Media
- 12 mei 2023 @ 08:38
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 12 mei 2023 @ 08:38
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. CAMPAGNE: NYP Ibiza met For You Agency
Het is je vast niet ontgaan: (bijna) alle bekende TikTok-creators van Nederland vierden vorig weekend feest op Ibiza. Ter ere van de 30e verjaardag van New York Pizza liep er afgelopen maanden een campagne: win een reis naar Ibiza samen met New York Pizza. Op de social kanalen werden diverse winacties gelanceerd, waarbij fans twee tickets konden verdienen. Niet alleen de winnaars mochten mee, ook een blik aan creators werd opengetrokken. Met z’n allen vlogen ze met Corendon richting het Spaanse eiland, waarvan diverse FOMO-video’s op het platform werden gedeeld. Een perfecte campagne om de kracht van influencers en creators weer te geven.
2. ADVERTENTIE: Autodrop-cocktails
Dit is wat wij graag zien: een advertentie die niet te onderscheiden is van organische content. Autodrop creëert een ad aan de hand van een veelgebruikt TikTokformat, waarbij muziek luisterende mensen wordt gevraagd wat ze luisteren. De dames in de video noemen diverse nummers die niet alleen gerelateerd zijn aan bekende cocktails, maar ook aan de drie nieuwe (drank)smaken van Autodrop. In de video zijn op vrij subtiele wijze ook de producten verstopt. De video is een goed voorbeeld voor alle marketeers die adverteren op TikTok; TikTok-native content, gestoken in een merkjasje.
@autodropnl Proefritjes. De perfecte soundtrack voor onderweg 😎🩷 #proefritjes #autodrop #proefritje #cocktails ♬ original sound - Autodrop
3. SOUND: Delincuente - Tokischa
Een veelgebruikte sound op dit moment is ‘Delincuente’ van Tokischa. Deze sound is vooral populair om een moment van rust of geluk uit te lichten, dat vervolgens ruw verstoord wordt door een indringende gedachte of een opvallende gebeurtenis. Naast de vele privésituaties die hiermee onder de aandacht gebracht kunnen worden, is dit ook een goede sound om gebeurtenissen op de ‘werkvloer’ mee te illustreren. Dit laat het voorbeeld met de politievrouw perfect zien, maar is bij jou op kantoor ook simpel te realiseren. Wanneer je rustig aan het werk bent en je drukke collega ineens binnenkomt, bijvoorbeeld.
4. TOPIC: Eurovision
Voor de mensen die het niet hebben meegekregen (en dat zullen er best wat zijn, want zó goed is de eerste halve finale niet bekeken): het songfestival is begonnen. En zo minimaal als de kijkcijfers in Nederland waren afgelopen dinsdag, zo hard gaat de hashtag #Eurovision2023, met in totaal al ruim twee miljard views. De Europese landen trekken zoals elk jaar weer alles uit de kast en TikTokkers delen massaal hun (ongevraagde) mening. Een belangrijk moment voor de muziekindustrie om op in te spelen, maar ook modewinkels en andere bedrijven kunnen goed van dit moment gebruik maken en inhaken op het festival.
@nosjeugdjournaal Voor wie ben jij nu Nederland naar huis is? 🤔 #jeugdjournaal #songfestival #Eurovision2023 ♬ origineel geluid - NOS Jeugdjournaal
5. FORMAT: Send this to someone...
Enige tijd terug heeft TikTok de carrouselfunctie in het leven geroepen. Hierbij wordt een verhaal niet verteld aan de hand van video’s, maar door middel van foto’s. Bij het nieuwe TikTokformat ‘Send this to someone...’ wordt er tussen de foto’s geswiped op het nummer ‘Cant Take My Eyes Off You’ van Boy s Town Gang. Je ziet bij elke swipe (en dus op een behoorlijk traag tempo) een volgend woord in beeld: Send - this - to - someone - who - deserves - all - these - ..., gevolgd door foto’s van datgene (positief óf negatief) wat iemand volgens de maker verdient. Een makkelijk format om toe te treden op TikTok, of om snel in te spelen op een trend. Als bedrijf een goede manier om (nieuwe) producten te laten zien, een deel van het assortiment uit te lichten of om je service onder de aandacht te brengen.
C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] Radio killed the video star
Laatste Nieuws
- [update] Bevriezing BTW op lezen,... 14-11-2024
- [onderzoek] ‘Kremlin-propaganda... 14-11-2024
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024