[column] Top 5-TikTok-trends: Barbie op je bord, Kruidvat-koopjes en swingende loopjes
- Media
- 4 aug 2023 @ 10:27
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 4 aug 2023 @ 10:27
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. TREND: Barbie food
Houdt het dan nóóit pop? Nou, voorlopig niet. Barbie is al weken o-ver-al dankzij de ongekend succesvolle Barbie Movie die momenteel te zien is op het witte doek. In ons vorige artikel stipten we al aan dat op de knalroze Barbie-trein springen voor íedere branche een goede zet was: If it’s pink, it’s perfect. En nog steeds popt de roze content als paddenstoelen uit de grond. Over paddenstoelen gesproken, ook in de food-sector is men inmiddels naar de bioscoop geweest, want roze eten is een ding. Onder meer restaurants proberen een vinger (zou het een pink zijn?) in de pap te krijgen door te schitteren met roze gerechten; van pasta’s tot drankjes en van taart tot salades. Iets nieuws verzinnen hoeft dus niet áltijd. Maak het roze en het Ken-nie fout gaan.
@cookingwithbello BARBIE PASTA 😍💖 Full written recipe is on my profile 💖💖💖 #pasta #barbie #foodtok #easyrecipe #italianfood ♬ Barbie Girl - Lady Aqua
- Media
- 4 aug 2023 @ 10:27
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 4 aug 2023 @ 10:27
- Thamar en Sietske
2. SOUND: Look At Me
Een sound die momenteel volop gebruikt wordt, is Look At Me. TikTokkers hebben ‘m al meer dan 4,2 miljoen keer onder hun video gehangen, waaronder met name zogenoemde transition-video’s. Hierin wordt een transitie of verandering met een indrukwekkend resultaat uitgelicht. De trend is ideaal voor modemerken die nieuwe looks willen delen, maar leent zich ook perfect voor het showen van andere producten. Bijvoorbeeld als er een nieuwe smaak verschijnt of nieuwe verpakking geïntroduceerd wordt.
@happykelli Get ready with me 🙂 Ib: @Lucia Liu #transition #grwm #happykelli ♬ LOOK AT ME - sanika • skywvker
3. TREND: shoppen bij Kruidvat
‘Run, don’t walk to’-TikToks zijn zeker niet nieuw, maar blijven wel onverminderd populair. Hierin brengen TikTokkers een bezoekje aan een winkel waarin ze een bepaalde must-have onder de aandacht brengen. Kruidvat gedijt goed bij deze trend, want de ren-naar-Kruidvat-filmpjes zijn er in overvloed. Of de drogisterijketen deze user-generated content inkoopt bij (bekende) TikTokkers, of dat gebruikers de weg naar de winkel echt zelf weten te vinden, durven we niet te zeggen. Het resultaat is in ieder geval top: de video’s leveren veel likes én vooral uitverkochte producten op. Voor marketeers zeker iets om over na te denken, want dergelijke content is vrij simpel te realiseren en kan dus van grote waarde zijn voor je merk.
@kruidvat7882 Hoe leuk zijn deze voor op vakantie😍😍 #meiden #fy #foryoupage #kruidvat ♬ Baianá (Sped Up Version) - Bakermat
4. BRAND: Most Wanted
Als we het hebben over spot-on TikTok native-reclames, kunnen we niet anders dan Most Wanted noemen. De ads van het Rotterdamse modelabel - opgericht door influencer Danique Bossers - blenden volledig in in het platform en ze zijn kort en duidelijk. Je kijkt naar echte TikTok-content waarbij je pas door hebt dat het reclame is wanneer ‘winkel bekijken’ in beeld verschijnt.
@mostwanted.nl Are u going to watch the Barbie movie?💗 #mostwantednl ♬ original sound - Arianna Hailey
5. VIRAL: I’ll Be Missing You- Efteling
Ook niet helemaal nieuw, maar nog steeds hartstikke populair is het TikTok-dansje op het nineties megahit I’ll Be Missing You van Faith Evans en Sean Combs (ook wel bekend als P. Diddy). Uniek aan deze trend is dat het dansje lopend (meestal op straat) wordt gedaan, waarbij de camera de dansers volgt. Ook het personeel van de Efteling (een account dat we onlangs al uitlichten als succesnummer) heeft zich nu aan deze trend gewaagd, met een heuse viral tot gevolg. De dansende medewerkers harkten tot nu toe maar liefst een half miljoen views binnen met deze video. ‘T is net een sprookje.
@efteling Hoe een gemiddelde werkdag bij de Efteling begint! 🕺 #everystepitake ♬ origineel geluid - Efteling ✨
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] ... want hier krijg ik het benauwd
Laatste Nieuws
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024