[column] Top 5-TikTok-trends: Spinning katten, kloppende irritatieklieren en peperdure lekkernijen
- Media
- 25 aug 2023 @ 10:55
- Link
-
Thamar en Sietske
social media experts
C2B - Geen tag
- 25 aug 2023 @ 10:55
- Thamar en Sietske
TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.
1. TREND: Spinning
Een trend die de For You-page bestormt zijn de ‘Spinning’-video’s. Huisdiereigenaren begroeten hun geliefde viervoeter met hun armen open (letterlijk), waarna ze het niet kunnen laten om hun vriendje op te tillen en in het rond te zwieren. Doordat de video's die op ooghoogte van de filmer zijn opgenomen, zijn de beelden op zijn zachts gezegd hilarisch. Of de diertjes hier hetzelfde over denken is natuurlijk een tweede, maar dat het goede views én een lach op het gezicht van de kijker oplevert is een feit. De bijbehorende sound is momenteel al 198K keer gebruikt en dit aantal neemt in rap tempo toe. Nu hoor ik je denken: maar wat heb ik hier aan als marketeer? Uiteraard kunnen bedrijven in de dierenbranche los met deze trend, maar ook poppen er steeds meer soortgelijke video’s op van niet-huisdier-eigenaren. Zo pakken TikTokkers hun huisgenoten of favoriete spullen op om mee rond te draaien. Tip voor andere branches: pak je nieuwe product of ‘vriendin’ in de nieuwe modecollectie vast en draaien maar!
@alyssastephanie She was very confused and I almost fell over from dizziness #chickensoftiktok ♬ original sound - Mikaela Bisson
2. TREND: New ick unlocked
Oké, geef maar toe: ook jij irriteert je wel eens aan je wederhelft om he-le-maal niks. Of hij/zij smakt te hard, loopt raar of heeft een gekke tik. Eigenlijk doen ze niks verkeerd, maar jouw irritatieklier begint spontaan te kloppen. Gelukkig ben jij niet de enige, bewijst menig TikTokker. Vooral vrouwelijke creators ergeren zich volop en delen dit in video’s met de copy: “New ick unlocked”. De TikToks zijn herkenbaar én hilarisch, waardoor ze duizenden views opleveren. Voor jou als marketeer een goede trend om op in te haken, want waarschijnlijk heb jij de oplossing voor deze irritaties. Sneakersokken bij mannen? Jij hebt de sokken die je niet ziet in sneakers, maar wel comfortabel zitten, in de aanbieding. Mannen die fietsen? Jij hebt dé VanMoof fiets voor ‘stoere’ mannen in het assortiment. Tip: gebruik de ‘aanhecht’ tool om op de video’s te reageren.
@t.krbck I think we’re breaking up 🥲 #ick #ickunlocked #newickunlocked #newick #boyfriend #exboyfriend #fyp #fy #amsterdam ♬ original sound - ⭐️Helene⭐️
3. ADVERTENTIE: Girlfriend shark *clap clap*
Na vele pogingen op een viral video heeft @thesharkieblankettt eindelijk succes. Het bedrijf deelt een serie aan video’s die allemaal beginnen bij een jongen die zijn verdrietige vriendin een sharkie blanket geeft. Zijn goede bedoelingen lopen uit de hand, want zijn vriendin leeft letterlijk in de blanket en gaat zich daadwerkelijk gedragen als een haai. Het resultaat: hilarische beelden. De video’s zijn een perfect voorbeeld van TikTok-native content, waar de USP’s van het product in zijn verweven. Of de maker het succesvolle concept nu uitbuit? Jazeker. Door enkel nog dezelfde soort video’s te plaatsen verliest de video zijn kracht, maar het sterke begin is het noemen waard.
@thesharkieblankettt Part 3 | In which part she turned into a shark? 😭
♬ Jaws (Trap Remix) - Trap Remix Guys
4. FOOD: Peperduur
Het is eind augustus en we weten allemaal wat dat betekent… Tijd voor pepernoten! Langzaam maar zeker verschijnt de Sinterklaaslekkernij in de schappen en dit gaat uiteraard niet ongezien. TikTokkers delen hun blijdschap of ongenoegen in diverse video’s. Ook de prijs blijft niet onbesproken. Deze is namelijk hoger dan óóit (hallo prijsstijging van 10-15%). Aankomende tijd kunnen we verwachten dat dit snoepgoed de For You-page zal blijven bestormen in de vorm van commentaar, maar ook heerlijke Sint-recepten en andere bijbehorende producten zullen niet ongezien blijven.
@medinaletica OMG YES! MY FAVE. De zomer is officieel voorbij. Ik ben helemaal klaar voor kaarsjes aan, thee en bakje pepernoten en een goede serie op de bank. ✌🏼 #kruidvat #kruidnoten #fy #sinterklaas ♬ origineel geluid - road to 100k
5. ADVERTENTIE: Merit Beauty
Als je het hebt over goede storytelling, dan heb je het over de advertentie van Merit Beauty. Het make-up merk lanceert een nieuwe oogschaduwcollectie en introduceert deze met een simpele TikTok-video. Merit begrijpt waar het platform om draait en teased de kijker op een toegankelijke manier. De succesfactoren? De fijne voice-over die je meeneemt door het herkenbare verhaal, in combinatie met de eenvoud van de video.
@merit x MERIT
♬ original sound - meritbeauty
-
Thamar en Sietske
- Werken bij: C2B
- Functie: social media experts
- Website:http://www.c2b.nu/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] ... want hier krijg ik het benauwd
Laatste Nieuws
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024