Domino's Pizza wil online groeien via netwerk Zanox
- Online
- 30 dec 2014 @ 14:27
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - AffiliateOnline
- 30 dec 2014 @ 14:27
- Redactie Online
Domino’s Pizza wil het volume van de online bestellingen opschroeven en start in januari 2015 een affiliate programma bij advertentienetwerk Zanox. In eerste instantie worden kanalen als affiliate- en e-mailmarketing ingezet om de online groeiambities te realiseren. In een later stadium worden ook andere kanalen als mobile marketing en performance display ingezet om de verkoopdoelstellingen te ondersteunen.
Wouter Krupe, Digital Manager bij Domino’s Pizza, zegt: ‘Online verkoop was altijd al een sterke focus van Domino’s Pizza, want onze klanten en doelgroep zijn bovengemiddeld online georiënteerd. Sinds de invoering van een nieuw online orderplatform stijgt het aantal online bestellingen met de dag. Ook hebben we social media een paar jaar geleden volledig geïntegreerd in onze totale marketingstrategie. Naast het accent op engagement willen we ons nu nog meer toeleggen op de online conversie van onze website. Deze is hiervoor geoptimaliseerd en bovendien volledig responsive gemaakt zodat consumenten op ieder device bij Domino’s terecht kunnen.’
Domino’s Pizza ziet de toegevoegde waarde van het uitgebreide Zanox-netwerk met name in de brancheoverschrijdende publishers voor zijn promoties. ‘Zanox denkt bovendien mee door de promoties datagestuurd in te zetten. Hierbij wordt rekening gehouden met seasonalities, tijdstippen en regionale verschillen. Denk aan intensieve promoties door publishers tijdens de Champions League en andere voetbalwedstrijden of de populaire zondagen,’, aldus Krupe.
Lauri Koop, Managing Director van Zanox Benelux, over de samenwerking: ‘Net als Domino’s Pizza is Zanox resultaatgedreven. We zijn er dan ook trots op om aan de online groeiambities van Domino’s Pizza in Nederland te kunnen bijdragen.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HomeExchange lanceert "Be My Guest":... 13-11-2024
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024