Boatsters wil de wereld veroveren
- Online
- 15 aug 2017 @ 10:15
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - Innovatie
- 15 aug 2017 @ 10:15
- Wout Maas
Nick Gelevert (26) en Raoul Milhado (27) timmeren stevig aan de weg met hun botenplatform Boatsters. Partnerships met wereldwijde charter partners en de lancering van Boatsters Black moeten van het platform een wereldwijde speler maken. Gesprek met twee jonge, gedreven ondernemers over wereldwijde ambities, de kracht van online marketing en hun ideële doelstelling om te zorgen dat varen voor iedereen toegankelijk is.
Nick, je hebt Boatsters drie jaar geleden als het Airbnb voor varende boten in de markt gezet. Sinds een jaar is Raoul Milhado aan boord, en is er de ambitie om de wereld te veroveren. Hoe gaan jullie dat realiseren?
Nick: Dat doen we onder andere door partnerships aan te gaan met wereldwijde charter partners in alle continenten en landen wereldwijd. Door een slimme technische oplossing kunnen wij consumenten nu direct koppelen aan wereldwijde bootverhuurbedrijven en ook particuliere booteigenaren, zodra zij hun boot bij ons platform hebben aangemeld.
Raoul: Daarnaast is ons platform heel belangrijk. Deze zag er eerst nog slordig uit, maar sinds we samenwerken met Microsoft hebben we een zeer professioneel platform weten te realiseren. De samenwerking houdt namelijk in dat wij heel goede ontwikkelaars uit hun talentenpoule bij ons stage laten lopen. Op die manier is het een win-winsituatie. De website van Boatsters oogt nu fris en goed, je vindt er gemakkelijk alle relevante informatie, we zijn goed vindbaar en we zijn op alle mogelijke vlakken aan het innoveren.
Nick: Daarnaast hebben we een paar maanden geleden Boatsters Black geïntroduceerd. Dat zijn luxe jachten die je voor een week huurt. Daar zit een conciërgeservice bij inbegrepen. We boden deze service in het verleden ook wel aan, alleen hebben nu besloten om er een apart label van te maken. Daardoor wordt het meer bekend dat wij dit ook aanbieden. Daarnaast vinden mensen ons eerder als ze online zoeken naar het luxere botensegment. We willen er voor iedereen zijn die van varen houdt, van een Valkje tot een luxe jacht. Maar onze core business is het segment van een huurprijs van 500 tot 3000 euro per week.
Raoul: Het type publiek verschilt trouwens enorm per streek waar we boten aanbieden. In Mallorca willen mensen bijvoorbeeld een motorjacht met alles erop en eraan. In Italië zijn het meer de levensgenieters die varen van het ene wijngebied naar het andere, enzovoort.
Is dit genoeg om de wereld te ontsluiten?
Nick: We groeien in omzet met 500 procent per jaar. We bieden nu 9500 boten aan, dat moeten er aan het eind van dit jaar 12.000 zijn. Volgend jaar willen we stijgen naar 15.000. Qua omzet, we behaalden vorig jaar 5 ton omzet en we koersen nu af op 2,5 miljoen euro. Het komende jaar willen we vooral uitbreiden naar de Caraïben en de VS.
Raoul: We ontwikkelen momenteel ook een Spaanse website. Daarmee wordt Boatsters dus ook in een klap in potentie interessant voor nog eens 1 miljard mensen.
Op welke manier zet Boatsters marketing in?
Raoul: Nick en ik zijn bevriend en we hebben allebei een passie voor boten. Ik heb hiervoor eigen online ondernemingen gehad. Dat liep van het ontwikkelen van websites tot apps, en online en mobiele marketing toepassingen. Die ervaring helpt mij uiteraard nu in onze online marketingstrategie voor Boatsters. Naast sterke SEO, zetten we vooral strategieën uit op social media. We hebben op Instagram 110.000 volgers en zetten dat kanaal vooral in voor branding. Op Facebook groeien we geleidelijk , daar hebben we nu 5000 volgers. FB gebruiken we daarnaast voor gerichte advertentiecampagnes en het creëren van awareness dat men tegenwoordig naast een hotel, ook heel simpel een boot online kan boeken.
Waarom is jullie propositie interessant voor zowel particulieren als charter bedrijven?
Nick: Het is voor hen een extra kanaal om hun boot te verhuren. Meer in het algemeen neemt het bezit van boten af, maar de behoefte om te varen blijft. Ons platform sluit daarom mooi aan op de deeleconomie die steeds meer aan het ontstaan is. Voor de charter bedrijven zijn wij een extra marketingkanaal en de brug tussen de consument en een mooie boot of jacht. Op deze manier zorgen we er voor dat de volledige boteneconomie zal gaan groeien.
Meer informatie is te vinden op de website van Boatsters.
Nick Gelevert (26) en Raoul Milhado (27)
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing