Markt smart home producten groeit met 18 procent
- Online
- 22 jun 2021 @ 08:25
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Onderzoek
- 22 jun 2021 @ 08:25
- Nanny Kuilboer
De helft van de Nederlandse huishoudens heeft smart home producten in huis, blijkt uit de 5e editie van de Smart Home Monitor van Multiscope.
De markt groeide het afgelopen jaar met ruim € 400 miljoen (+18%), volgens het onderzoek onder ruim 5.200 Nederlanders.
4 miljoen huishoudens met slimme producten
Momenteel heeft 50% van de Nederlandse huishoudens één of meerdere smart home producten in huis, in 2020 was dat 42% en in 2018 36%. Het gaat in de meeste gevallen om verlichting, schakelaars en speakers.
Slimme verlichting meest gegroeid
De grootste groei is te zien in de categorie verlichting en schakelaars. Vorig jaar bezat 21% van de Nederlandse huishoudens slimme producten in deze categorie, dit jaar steeg dat naar 27%. Ook het segment slimme speakers stond niet stil en groeide van 19% naar 23%.
Gemak en comfort grootste drijfveer
De belangrijkste motivaties om slimme producten te kopen zijn gemak en comfort. Maar ook kostenbesparing is een vaak genoemde reden. Consumenten die geen interesse hebben, geven voornamelijk aan dat de huidige apparaten nog voldoen of dat ze de toegevoegde waarde van een slim product (nog) niet zien.
Headerfoto: Thomas Kolnowski via Unsplash.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing