Square koopt AfterPay voor 25 miljard euro

Square koopt AfterPay voor 25 miljard euro
  • Online
  • 4 aug 2021 @ 08:52
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DoelgroepenVerkoopWebwinkel

Achterafbetaaldienst AfterPay wordt voor een fiks bedrag overgenomen door Square, het technologiebedrijf van Twitter-oprichter Jack Dorsey.

De overname (lees hier meer details) wordt de grootste in de Australische geschiedenis. AfterPay, gevestigd in Melbourne, levert een achterafbetaaldienst voor onder andere webshops, meldt MT zustertitel Twinkle. Consumenten kunnen hiermee bestellingen achteraf betalen.

Square wil alle aandelen van het bedrijf overnemen. Voor Square is de overname een manier om in de groeiende achteraf betaal-markt te stappen. Daarnaast kan het zijn eigen Cash-app uitbreiden en laten doorgroeien. Met die app kunnen gebruikers geld naar elkaar overboeken. ‘Square en AfterPay hebben een gezamenlijk doel: we hebben ons bedrijf gebouwd om het financiële systeem eerlijker, toegankelijker en inclusief te maken. AfterPay heeft een vertrouwd merk opgebouwd met dezelfde principes’, aldus ceo Jack Dorsey.

De verwachting is dat de overname voor de somma van 25,25 miljard euro (30 miljard dollar) in het eerste kwartaal van 2022 wordt afgerond.

(bron: Twinkle / JK | foto: Jack Sparrow / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken