Bloomberg: TikTok wil Amerikaanse verkopen dit jaar vertienvoudigen
- Online
- 9 jan 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebwinkelMarketingautomation
- 9 jan 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Social media platform TikTok heeft in 2024 grootse e-commerceplannen in Amerika en wil daar een grotere bedreiging vormen voor Amazon. Het bedrijf mikt op een handelsvolume van 17,5 miljard dollar.
Dat schrijft nieuwsdienst Bloomberg. Volgens deze bron lag TikTok in 2023 op koers om wereldwijd voor zo’n 20 miljard dollar aan producten te verkopen, waarbij Zuidoost-Azië het grootste gedeelte van de omzet voor zijn rekening nam. In 2024 wil TikTok zich echter meer gaan richten op de Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse markten. In de komende maanden wordt er volgens bronnen in die regio’s een nieuw e-commerce platform gelanceerd, waar vooral Amazon last van gaat krijgen.
Recentelijk kondigde TikTok aan de verkoopcommissie voor derden in de komende maanden te verhogen naar 8 procent op de meeste artikelen. Nu is die commissie nog 2 procent.
TikTok laat in een reactie op het nieuws van Bloomberg weten dat de cijfers die worden genoemd ‘onnauwkeurig’ zijn. Al eerder werd bekend dat steeds meer jongeren -ook in Nederland- TikTok behalve als amusementsvorm of webshop vooral ook als zoekmachine gebruiken. De groeicijfers van het gebruik blijven aanzienlijk.
(bronnen: Twinkle, Bloomberg en MT, beeld: Nik / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- Duits Verkeersbureau zet AI-influencer in om toeristen te lokken
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing