Bloomberg: TikTok wil Amerikaanse verkopen dit jaar vertienvoudigen

Bloomberg: TikTok wil Amerikaanse verkopen dit jaar vertienvoudigen
  • Online
  • 9 jan 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WebwinkelMarketingautomation

Social media platform TikTok heeft in 2024 grootse e-commerceplannen in Amerika en wil daar een grotere bedreiging vormen voor Amazon. Het bedrijf mikt op een handelsvolume van 17,5 miljard dollar.

Dat schrijft nieuwsdienst Bloomberg. Volgens deze bron lag TikTok in 2023 op koers om wereldwijd voor zo’n 20 miljard dollar aan producten te verkopen, waarbij Zuidoost-Azië het grootste gedeelte van de omzet voor zijn rekening nam. In 2024 wil TikTok zich echter meer gaan richten op de Amerikaanse en Latijns-Amerikaanse markten. In de komende maanden wordt er volgens bronnen in die regio’s een nieuw e-commerce platform gelanceerd, waar vooral Amazon last van gaat krijgen.

Recentelijk kondigde TikTok aan de verkoopcommissie voor derden in de komende maanden te verhogen naar 8 procent op de meeste artikelen. Nu is die commissie nog 2 procent.

TikTok laat in een reactie op het nieuws van Bloomberg weten dat de cijfers die worden genoemd ‘onnauwkeurig’ zijn. Al eerder werd bekend dat steeds meer jongeren -ook in Nederland- TikTok behalve als amusementsvorm of webshop vooral ook als zoekmachine gebruiken. De groeicijfers van het gebruik blijven aanzienlijk.
(bronnen: Twinkle, Bloomberg en MT, beeld: Nik / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken