Biografie
Wout Maas
Postillion Hotels wil bij jonge hotello op de radar komen
Postillion Hotels biedt de winnaar van de 'The NXT GM Challenge' een baan als general manager van zijn vestiging bij Amersfoort Veluwemeer. Het doel is tweeledig, enerzijds meer op het netvlies van jonge hotello’s komen, anderzijds talent vinden dat de status quo durft te challengen. Gesprek met commercieel directeur Mark Struik.
'Het hoogtepunt voor mij was Lalish'
Reisbureau CultureRoad en videobureau 87seconds maakte een 360 graden video van hun groepsreis door Irak. Het is voor het eerst dat een Nederlands reisbureau zo’n 360-video inzet als promotiemiddel. MarketingTribune sprak met deelnemer aan de reis Niek Sijbring over zijn ervaringen.
Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan trekt een heldere lijn
Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan lanceert vandaag een nieuwe campagne en huisstijl. In de campagne 'De Heldere Lijn - Omdat het de kunst is de essentie te vangen' worden de teamleden van Kennedy Van der Laan in één heldere lijn geportretteerd. MarketingTribune spreekt met Director Marketing & Business Development Farah Martinez.
Oosterveer legt datafundament voor hoger onderwijs
Danny Oosterveer (31) schreef het boek Basisboek Digital Analytics - Benut de kracht van databedreven marketing. Hiermee wil de digital marketeer van Burgers’ Zoo een deel van het gat dichten dat volgens hem bestaat tussen de marketingopleidingen en de beroepspraktijk.
[interview] ‘Fysiek en web zijn voor ons geen gescheiden werelden’
Een interview met Pieter Saman, CEO Bever, over de synergie tussen online- en offline retail.
Essent wil met Hazes dichtbij zijn klanten staan
Essent is niet meer alleen een energieleverancier, maar een brede dienstverlener die van het leven thuis een feest maakt. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne Lang Leve Thuis met André Hazes als boegbeeld.
[interview] Kicks bedient de vrijblijvende voetballiefhebber
Een online voetbalplatform waar de voetballer aan zijn trekken komt, die zelf wil weten wanneer hij speelt. Dat is het uitgangspunt van Kicks, een initiatief van de KNVB. Gesprek met Marketing Lead Pim van der Hoorn.
[Interview] Boatsters blijft concurrentie voor door slimme clicks en bricks strategie
Botenplatform Boatsters is verhuisd naar jachtenparadijs Mallorca. Gesprek met mede-oprichter Nick Gelevert over de groeistrategie in Mallorca en op de Middelandse Zee.
[Interview] 'Het gaat erom dat je echte relaties opbouwt met jouw Instagram-volgers'
Amber van Leeuwen alias The Social Good Girl helpt merken om de juiste Instagrammarketingstrategie te ontwikkelen. De 28-jarige ondernemer begon haar eigen Instagrammarketingbureau een kleine 2 jaar geleden vanuit de liefde voor beeld in combinatie met online marketing.
[Interview] CultureRoad verrijkt digital marketing met 360 graden video
Caspar Steinebach en Rik Brinks van het ‘avontuurlijke reisbureau’ CultureRoad zetten voor het eerst 360 graden video in tijdens de groepsreis die zij aan het eind van deze maand organiseren. Hiervoor werken zij samen met videobedrijf 87seconds.
[Interview]: 'Wij koppelen de data'
Wieke Jong is als Content & Campaign Marketing Officer Benelux bij Altares Dun & Bradstreet medeverantwoordelijk voor de transformatie van het bedrijf dat van oudsher vooral bedrijfsrapportages maakte naar bedrijfsdataspecialist.
'We willen met de rebrand een bredere groep reizigers aanspreken'
Verrassingsreisorganisatie srprs.me wil een grotere groep reizigers aanspreken en heeft daarom net een rebranding achter de rug. Gesprek met mede-oprichter en CEO Raymond Klompsma.
'Iedereen weet straks dat Philips een gezondheidstechnologie bedrijf is'
Philips is getransformeerd van elektronica- en lichtmerk, naar het gezondheidstechnologiebedrijf dat het nu is met als missie het verbeteren van het leven van mensen met betekenisvolle technologie. Gesprek met Head of Brand, Communications & Digital Philips Benelux Nanda Huizing.
Mobiel.nl wil gids zijn in de telecomjungle
Mobiel.nl wil met de positionering ‘Wie slim kiest, kiest mobiel.nl’ zijn merkbekendheid verhogen. Daarnaast wil het veel meer datadriven worden, zijn diensten verbreden en servicelevel versterken. Gesprek met marketingmanager Maarten Roomer.
Probleemoplossende campagne #Carnavalvrij knalt door het dak
Fama Volat wist met de 'probleemoplossende campagne' #Carnavalvrij spectaculair goede resultaten voor Bavaria te boeken. Alle aanleiding voor een gesprek met senior creative Joris Raaijmakers.
'Het is onze missie om de beste elektronica-retailer van Europa te worden'
Online elektronica-retailer AO is in Nederland een onbekende speler. Daar wil Head of Retail Evert van Ginkel snel verandering in brengen. ‘We willen in 2018 onze naamsbekendheid verder laten stijgen onder de Nederlandse consument. Hierbij ligt de focus vooral op het uitbouwen van onze aanwezigheid op social media.’
Facebook herschrijft videowetten
Het wordt het jaar van video - ook zonder geluid en met een lengte van 6 seconden, razendsnel ontwikkelen van campagnes, voortdurend A/B-testen, AR en de digitale holistische ervaring. Dat stelt Lead Creative Strategist Creative Shop Facebook Claudio Barreto.
[Interview] 'Wij willen onze brand recognition laten groeien'
Communications & Events Manager bij charge point aanbieder NewMotion Natascha de Waal wil een bijdrage leveren aan de verduurzaming van mobiliteit. ‘Waar wij ons als NewMotion op Europees niveau echt mee onderscheiden is het full service karakter van onze dienstverlening. Wij bieden slimme laadoplossingen voor thuis, op het werk en onderweg, met een 360 graden benadering.’
[Interview] Mazda boekt succes met dynamische Facebookcampagne
Autofabrikant Mazda lanceerde in november 2017 voor het eerst een dynamische Facebookcampagne. De revenuen mogen er zijn, het sorteerde een stijging in CTR van zo’n 125 procent in vergelijking met een statische link post advertentie. Gesprek met Eva Hoonhout, Dealer Marketing Specialist bij Mazda Motor Nederland.
[Interview] Hyperpersoonlijke aanpak trekt Cosmo Hairstyling uit het dal
Cosmo Hairstyling was een traditionele kapsalon die jarenlang verlies leed, maar dankzij flink investeringen in marketing en een nieuw digitaal ecosysteem is de weg naar boven ingezet. Gesprek met Digital Marketing Manager Ellis van der Slikke over onder meer het belang van digitale klantprofielen en hyperpersonalisatie.
[Interview] Geef je klant de macht over zijn data
Breng al je klantdata terug naar één centraal punt, zorg dat je de klant de macht geeft om te beslissen hoe zijn data wordt gebruikt en bied hen een volledige customer centric ervaring. Dat stelt VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Hybris Mark de Bruijn naar aanleiding van het onderzoek ‘The dating game’ onder 1.000 Nederlandse consumenten.
[Interview] Lifestyle-advies op basis van data
Moleculair voedingsdeskundige Dennis Bast en sportondernemer Sander Bast lanceren Analyse Me. Een interactief online platform waarop consumenten hun eigen DNA in kaart kunnen laten brengen. Elke DNA-analyse gaat gepaard met een persoonlijk lifestyleadvies op basis van de verkregen data.
[Interview] Supermarktketen Coop wil Nederland oranje kleuren
Supermarktketen Coop schroefde zijn marketinginspanningen op van een kleine 5 miljoen euro naar bijna 39 miljoen euro en steeg daarmee binnen de Nielsen Top-100 Adverteerders van plaats 278 naar 25. Alle aanleiding dus voor een gesprek met manager marketing en communicatie Jurjen Worp over onder meer expansiedrift, de kracht van tv en dicht bij je doelgroepen staan.
Happn hours bij de Bijenkorf stuwen merkbekendheid datingapp omhoog
Datingapp happn organiseerde op woensdag 14 februari op zeven verschillende locaties van de Bijenkorf zogeheten happn hours. Gesprek met Senior Vice President Advertising Bertrand Humblot over ‘de perfecte ijsbreker’, het samenbrengen van de online- en offlinewereld en realtime hyperlokalisatie.
[Interview] 'Wij bieden online marketing in combinatie met creatie'
De nieuwe directeur van Happy Leads Daniël Verhagen wil dit jaar internationaal doorbreken. Meer in het bijzonder door de Duitse markt te betreden. Online marketing in combinatie met creatie is de propositie van het Eindhovense bureau dat gepersonaliseerde emailmarketing aanbiedt in combinatie met social.
[Interview] ContentKing geeft marketeer grip op online vindbaarheid
Vincent van Scherpenseel en Steven van Vessum bieden met hun start-up ContentKing tooling voor het ‘proactief monitoren van websites op wijzigingen en problemen ten aanzien van de organische vindbaarheid’. Daarmee vullen ze naar eigen zeggen een gat in de markt.
[DDC18] Data zijn de grondstof voor de marketingmotor
Dat data belangrijk zijn is genoegzaam bekend bij iedere marketeer. Tegelijkertijd verzuip je al snel in de stortvloed aan data die je permanent verzamelt. Tijdens het Data Driven Commerce Event - dat vandaag plaatsvindt in De Glazen Ruimte in Maarssen - delen de meesters van de data hun inzichten, visies en strategieën. De gemene deler werd vanochtend al kristalhelder, data zijn de grondstof voor de marketingmotor.
Data Driven Commerce is een must voor de digitale marketeer
Cookies, gps locaties van mobiele telefoons of social updates en likes. Iedere marketeer verzamelt elke dag ontzettend veel data. Maar wat kun je hier allemaal meeTijdens de derde editie van het Data Driven Commerce event nemen we je mee in de wereld van data gedreven processen
Ingeborg Donker is dé online marketeer bij Nuon
Ingeborg Donker (26) werkt nu 8 maanden bij Nuon via het Digital Talent Development Programma van Schaal+. Ze is betrokken bij een veelvoud aan initiatieven die erop gericht zijn om nieuwe oplossingen naar de klant te brengen. Door middel van klantonderzoek en data analyse worden deze initiatieven verder geoptimaliseerd. Haar functie is zeer breed en bestrijkt zowel online marketing als conversie optimalisatie. ‘Ik krijg de vrijheid en de verantwoordelijkheid om van alles aan te pakken. Het is te gek om een bijdrage te leveren binnen een nieuwe organisatie, een nieuw team en daarbinnen nieuwe producten te ontwikkelen.’
[Interview] Somention gaat Europees met 'hands and brains' propositie
Het social media bureau Somention breidt uit naar Frankrijk, Duitsland, Italië, Engeland en Spanje. Daarvoor heeft het zeven native community managers aangenomen. MarketingTribune spreekt met oprichter Diederik Chevalier onder meer over deze expansie naar het buitenland, de verschuiving van MKB-klanten naar grote spelers, en de onstuitbare opkomst van Instagram.
[Interview] Influencer marketingplatform Join wil Europese markt veroveren
Het influencer-marketingplatform Join heeft een investering van 1 miljoen opgehaald bij Airbridge Equity Partners. Met deze kapitaalinjectie wil het merken en influencers in heel Europa koppelen. Een gesprek met medeoprichter en CEO Paolo Martorino. 'Join is het eerste AI-influencer-platform dat merken en influencers bij elkaar brengt door middel van automatische matching: end-to-end, full-service en self-service.'
[Interview] Lesara pioniert in agile retail
De online prijsvechter Lesara haalde onlangs dertig miljoen euro op bij Amerikaanse en Europese investeerders voor verdere Europese expansie. De webwinkel lanceert maar liefst 2000 nieuwe producten per week en speelt voortdurend realtime in op de wensen van zijn klanten. Constance Van Berckel is vanuit het hoofdkantoor in Berlijn verantwoordelijk voor de PR en online marketing van Lesara in Nederland, België en de UK.
[Interview] VleksScan maakt eigen webshop en online marketing overbodig
Ernst Admiraal van Vleks wil retailers die verkopen via Bol.com en Amazon met zijn slimme scanner helpen om efficiënter en effectiever hun aanbod te plaatsen. Tegelijkertijd wil hij bedrijven servicen die nog niet actief zijn op de marktplaatsen en dit willen doen zonder te veel te hoeven investeren.
'We willen nog veel meer een persoonlijke, eigen stempel drukken op deze markt'
Eric Markus (35) is lid van het executive team van Sambro, producent en licentiehouder van kinderspeelgoed en -producten. In de nabije toekomst lanceert het een eigen speelgoedlijn. ‘Omdat het hier om een hele nieuwe lijn gaat denk ik dat we veel gaan hebben aan een gericht pr-offensief, zeker aan het begin.’
Imre van Leeuwen, nieuwe voorzitter SponsorRingen: 'Grote spelers van nieuwe economie binden'
Imre van Leeuwen, kersvers voorzitter van de SponsorRingen, wil spelers van de nieuwe economie overtuigen van de grote meerwaarde die sponsoring voor hun merk kan hebben. Daarnaast streeft hij ernaar om sponsoring permanent en op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. Gesprek met de directeur van Sportvibes over zijn ambities voor de komende jaren.
Irene van Deijl: 'Holland Casino wil decembergevoel claimen met Gold Rush-campagne'
Holland Casino lanceert de campagne 'December Gold Rush'. Er wordt in december meer dan een miljoen extra prijzengeld – waaronder ruim 15 kilo goud – uitgekeerd aan gasten. De extra goudprijzen zijn te winnen via speelautomaten, Roulette en Black Jack. Met deze prijzenpot wil Holland Casino het volgens campagne-marketeer Irene van Deijl voor vaste én nieuwe gasten extra aantrekkelijk maken om in de feestmaand een bezoek te brengen aan Holland Casino.
[Interview Mischa Oudolf] Simyo keert zijn missie naar buiten
Telecomprovider Simyo rebrandt van Baas in eigen bundel naar Jij blij, wij blij. Activaties via social, outdoor en zelfs in Pathé bioscopen zullen de nieuwe propositie laden. De campagne is ontwikkeld door Kokoro Amsterdam. Gesprek met brandmanager van Simyo Mischa Oudolf over het bieden van ultieme klantenservice, de inzet van ‘blijmakers’ en het belang van zelfcontrole voor consumenten.
Niels Markensteijn over afscheid als boegbeeld SponsorRingen
Niels Markensteijn was eerst bestuurslid van de SponsorRingen, en sinds 2015 voorzitter. Hij slaagde erin om zowel interactie als verdieping toe te voegen aan het enigszins statische juryorgaan. Het was niet al goud wat blonk, de waardering voor sponsoring buiten het eigen vakgebied typeert hij als onvoldoende. Rond de SponsorRingen blikt MarketingTribune terug met de managing partner van TIG Sports op zijn verdiensten binnen het bestuur en zijn passie voor het sponsordomein.
Interview Schaal+: Hereniging met jeugdliefde zorgt voor vliegende start
Anh Dinh werd zeven maanden geleden via het Digital Talent Programma herenigd met haar jeugdliefde toen zij bij de marketingafdeling van bibliotheekleverancier NBD Biblion in Zoetermeer aan de slag ging. Zij is hier medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de webshop en voor alle communicatie en marketing van de businessunit Media. ‘Ik krijg veel verantwoordelijkheid, leer veel en doe elke dag wat ik leuk vind.’
Paradepaardje Coolblue XXL op Amsterdamse ZuidAs moet claim klantreisbureau verstevigen
Met de nieuwe Coolblue XXL vestiging aan de Amsterdamse ZuidAs wil de online retailer de klanttevredenheid verder omhoog stuwen door persoonlijke service te bieden bij de aanschaf van producten die daarom vragen, zo stelde ceo Pieter Zwart vanochtend tijdens de opening. Met de lancering van deze negende fysieke vestiging in Nederland – en met Den Haag zeer binnenkort in het verschiet – ontwikkelt de van oudsher online player zich langzaam maar zeker ook tot een retailer met een serieuze positie in het fysieke winkellandschap. Hoewel Zwart bezweert dat deze ambitie zijn begrenzingen kent. ‘We gaan de komende jaren wellicht naar 20 á 25 winkels, maar het zullen er geen 60 worden.’
[Interview] Muren van kluisjes zijn facilitator voor het flexibele werken
Martijn van Schaveren en Luke van der Wardt willen met hun ‘muren van kluisjes’ postkamers ontlasten en flexibel werken faciliteren. Dat hieraan behoefte is, bewijzen zij met hun groeiende onderneming My Pick Up Point. ‘We leveren een B2B-dienst en willen vooral gezien worden door facilitair managers van grote bedrijven en vastgoedpartijen, die grote gebouwen bezitten of beheren. We hebben tot nu toe het meeste profijt gehad aan het oudste en meeste effectieve kanaal: mond op mondreclame. Tevreden klanten zijn gewoon de beste ambassadeurs.’
Interview Martijn Groot: 'De basis van onze marketingstrategie is customer happiness'
Het is de missie van CCO van Recharge.com Martijn Groot om wereldwijd marktleider te worden voor het online opwaarderen van telefoons met call credits en data. Daarnaast onderzoekt het serieus de mogelijkheden om tegoeden op je telefoon ook te kunnen gebruiken voor andere diensten. ‘Het is mijn verantwoordelijkheid om ons label te begeleiden in de groei naar een sterk en wereldwijd merk met een groot aantal trouwe gebruikers.’
Gamification grijpt aandacht van jachtige mens
E-learning neemt een vlucht. Meer in het bijzonder de online leerprogramma’s die het lesaanbod combineren met gamification. Joost Bazelmans is met zijn bureau RMMBR gespecialiseerd in dit domein. Hij ontwerpt, bouwt en levert online leeroplossingen en boekt hiermee goede resultaten, onder meer kort geleden tijdens de Week van de Veiligheid. ‘Als je iemand wilt triggeren, extra stimuleren en wilt helpen in een bepaalde richting, dan is gamification een uitstekend middel om te gebruiken.’
- AlgemeenNieuws Jury Warc Awards Europe 2025 bekendNieuws Gluren door het sleutelgat naar...Nieuws “Do Tell" winnaar PIM...Nieuws 7 vragen aan Jojanneke Meewis van...Nieuws ACM start waarschuwingscampagne...Weblog [column] Cringe of cool?
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 47,...Nieuws [onderzoek] “Merken moeten inspelen...Nieuws De marketingtransfers van week 46,...Nieuws Na hoofdprijs GPCM wint Hema ook...Nieuws Dave van den Berg van VI: ‘Met een...Nieuws De marketingtransfers van week 45,...
- BureausNieuws Eindejaarscampagne Nationale...Nieuws Sport for Good Team Challenge voor...Nieuws Women Inc. lanceert vervolgcampagne...Nieuws Gamma komt met Eerste Hulp Bij...Nieuws Bewustwordingscampagne moet begrip...Nieuws Better Places lanceert online...
- ContentmarketingWeblog [column] De groten kunnen nog veel...Nieuws Niet in mijn stad actie tegen haat...Nieuws Kidiyo lanceert Kickstarter-campagne...Nieuws Qualifio marketingkalender 2025:...Nieuws 'Brabant herinnert' staat stil bij...Nieuws Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt...
- DesignNieuws PostNL lanceert decemberzegels met...Nieuws G-Star en Museum Rembrandthuis...Weblog [column] DDW: 'Met de keuzes die...Nieuws Suite702 creëert kunstige campagne...Nieuws BNO lanceert mission statement AINieuws Nathalie van Sasse van Ysselt is...
- Food en RetailNieuws Keukenapparatuur met Philips...Nieuws Samenwerking De Koffiejongens en...Nieuws Kerst 2024: Smyths X Accenture SongNieuws Jumbo brengt innovatie in heropende...Weblog [column] Jumbo's zoekt duidelijk de...Weblog [column] De merken-uitverkoop is...
- MediaNieuws Publieke omroep brengt alle...Nieuws Advertentieverkoop FilmBox vanaf...Nieuws Minister wil verlenging concessie...Nieuws Nieuwe merkcampagne Trouw liveNieuws Voetbal International wint gouden...Nieuws
- Online MarketingNieuws Google: Gemini Live spreekt nu...Nieuws Kees van der Spek killt de smaak van...Nieuws Stiva ontwerpt alcoholtest voor...Nieuws HomeExchange lanceert "Be My Guest":...Nieuws Red Bull zet in op gaming met...Nieuws Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards...
- SponsoringNieuws Chocomel officieel eventpartner...Nieuws Haleon nieuwe projectpartner...Nieuws Nationaal Jenevermuseum Schiedam...Nieuws Hema steunt War Child met “limited...Nieuws Trust nieuwe official partner KPN...Nieuws Team Gullit verlengt samenwerking...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Chocomel officieel eventpartner... 22-11-2024
- Haleon nieuwe projectpartner... 20-11-2024
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024