Interview Schaal+: Hereniging met jeugdliefde zorgt voor vliegende start
- Online
- 29 nov 2017 @ 10:35
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - DigitaalInterview
- 29 nov 2017 @ 10:35
- Wout Maas
Anh Dinh werd zeven maanden geleden via het Digital Talent Programma herenigd met haar jeugdliefde toen zij bij de marketingafdeling van bibliotheekleverancier NBD Biblion in Zoetermeer aan de slag ging. Zij is hier medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van de webshop en voor alle communicatie en marketing van de businessunit Media. ‘Ik krijg veel verantwoordelijkheid, leer veel en doe elke dag wat ik leuk vind.’
Dinh (27) was vroeger kind aan huis in de bibliotheek van Haarlem, haar toenmalige woonplaats. Belle en het Beest was destijds haar favoriete film. Het lijkt wel alsof hierin voor haar al een boodschap naar de toekomst verscholen lag. ‘Mijn favoriete scene is als Belle een hele bibliotheek cadeau krijgt. En zie mij hier nu zitten, wat een prachtige symboliek!’, zo vertelt ze met een stralende lach.
Ze werkte eerder in de mediabranche bij MTV. Het verschil met NBD Biblion is levensgroot. ‘De mediawereld is snel en hard. De bibliotheekwereld is qua type mensen en bedrijfscultuur vriendelijk en een beetje ouderwets. Tegelijkertijd is hier ontzettend veel te doen. Dat maakt het zowel anders als uitdagend om hier te mogen werken.’
Nina Nannini trad vorig jaar in dienst als adjunct-directeur. Samen met directeur René Leermakers – hij begon in 2015 – blaast ze een frisse wind door de organisatie die gericht is op versnelde transitie. ‘Er zijn nogal wat zaken die hier heel lang op dezelfde manier zijn gegaan. Te lang, ja. Toen ik hier begon was er bijvoorbeeld nog nauwelijks een marketingafdeling. Daarom werken we nu aan tenminste vijf grote transities. Dat loopt van denken vanuit de klant, onze data veel beter benutten, de uitrol van de app de Boekenbakker, funding van projecten met derde geldstromen, een veel meer proactieve salesafdeling vanwege de toenemende concurrentie en een nieuwe webshop. Anh is verantwoordelijk voor de webshop’, zo vertelt Nannini gedreven.
De lancering van de webshop zal Dinh niet meer meemaken. Deze staat gepland in de lente van 2018. ‘Ik doe nu het voorwerk, duw de wagen als het ware de weg op. Of beter, ik zorg dat de raket klaar is om gelanceerd te worden. Het gaat erom dat alles wat hierbij komt kijken straks staat, van het communicatie- en contentplan, tot de inrichting van de customer journey en de go-to-market strategie.’
Nannini vult aan: Wij hebben nu nog een echte B2B webshop. De levertijd aan bibliotheken is gemiddeld twee weken. In de nieuwe webshop leveren we op verzoek binnen 24 uur. Verder geven we de gebruiker meer tools in handen zoals track&trace.’
Dinh is lyrisch over de begeleiding van Nannini. ‘Nina haalt mij voortdurend uit mijn comfortzone door mij werkzaamheden te laten doen waar ik nog geen ervaring mee heb. Ze heeft het vertrouwen dat ik dat kan, en geeft mij altijd goed advies als ik daar om vraag. Nina is een heel sterke vrouw en een mentor voor mij. Ja, zelfs een rolmodel.’
De waardering is volledig wederzijds. Ik kan merken dat zij meer werkervaring heeft dan een echte starter.. Ze informeert mij goed, werkt grondig, snel en autonoom. Zij gaat nog ver komen!’, zo constateert Nannini tevreden.
Het Digital Talent programma van Schaal+ is voor Dinh een goudmijn. ‘Je leert doordat je wordt geplaatst bij werkgevers waar veel te doen is en door de scholing op vrijdag. Deze kans had ik nooit gekregen als Schaal+ er niet was geweest. Een jaar werken via Schaal+ staat gelijk aan een schat aan ervaring, dat weet ik zeker.’
De online marketeer is tot het eind van het jaar aan NBD Biblion verbonden. ‘NBD Biblion zit middenin grote ontwikkelingen en dat ik daar actief aan heb mogen bijdragen, was voor mij de meest leerzame marketingervaring die ik me kan wensen. Dit mooie bedrijf heeft mij een vliegende start gegeven en ik ben heel benieuwd naar wat 2018 in petto heeft.’
Fotografie: Zuiverbeeld
Digital Talent Development programma
Schaal+ is een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. Het Digital Talent Development programma biedt recent afgestudeerde hbo’ers en wo’ers een combinatie van werken en masterclasses in digital marketing. In een periode van 1,5 jaar werken de talenten bij 2 of 3 verschillende opdrachtgevers gedurende 4 dagen per week aan digital marketing vraagstukken. Zij krijgen één dag per week masterclasses van gerenommeerde bureaus over relevante online marketing onderwerpen en er wordt aandacht besteed aan de juiste vaardigheden en competenties om de digitalisering te begeleiden en om te gaan met de snelheid en toenemende complexiteit.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
- NBD Biblion
- Nina Nannini
- Digital Talent Development Programma
- SchaalX
- René Leermakers
- Boekenbakker
- Anh Dinh
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing