'Het is onze missie om de beste elektronica-retailer van Europa te worden'
- Online
- 23 mrt 2018 @ 11:44
- Link
-
Wout Maas
redacteur MarketingTribune
BBP Media - MarketingTribune - ZakelijkE-commerceStrategie
- 23 mrt 2018 @ 11:44
- Wout Maas
Online elektronica-retailer AO is in Nederland een onbekende speler. Daar wil Head of Retail Evert van Ginkel snel verandering in brengen. ‘We willen in 2018 onze naamsbekendheid verder laten stijgen onder de Nederlandse consument. Hierbij ligt de focus vooral op het uitbouwen van onze aanwezigheid op social media.’
AO wil zijn naamsbekendheid vergroten. Welke marketinginstrumenten gaat u daar voor inzetten? In dit kader, komen er campagnes aan?
Wat betreft marketing zetten we in 2018 vooral in op social media om onze naamsbekendheid te vergroten. We zijn benieuwd naar wat de klant écht wil en willen nog meer de dialoog met de klant aangaan. We zien op de verschillende reviewplatforms dat onze goede service zeer gewaardeerd wordt en dat klanten ook hun vrienden over hun positieve ervaring met AO vertellen. Alleen door open te staan voor interactie met de klant kunnen we ervoor zorgen dat we nóg beter worden in het gelukkig maken van de klant, ook buiten het koopproces om.
Binnenkort start onze verjaardagcampagne waarmee we het tweejarig bestaan van ao.nl vieren. In de afgelopen twee jaar hebben we al vele mooie momenten gehad, zoals het lanceren van onze eerste radiocampagne, maar ook de creatie van ons eigen AO Life magazine voor onze klanten. Dit communiceren we niet alleen op de website met kortingen, maar ook bijvoorbeeld met een persoonlijke verjaardagskaart overhandigd door onze eigen bezorgers en een winactie speciaal voor onze nieuwe klanten. Onze marketingcampagnes worden zoveel mogelijk in-house bedacht en uitgevoerd.
Het is de doelstelling om het assortiment te vergroten. Gaat u dus ook andere producten aanbieden dan online huishoudapparaten?
Het is onze missie om de beste elektronicaretailer van Europa te worden en dat word je niet alleen met huishoudelijke apparaten. We hebben altijd het doel om ons aanbod te vergroten, zo hebben we behalve witgoed nu ook televisies en audio in ons assortiment. Eind vorig jaar hebben we ook enkele categorieën toegevoegd zoals klein huishoudelijke apparatuur en stofzuigers. Verdere uitbreidingen van ons assortiment op gebied van consumentenelektronica sluiten we dan ook zeker niet uit voor de toekomst.
U wilt de samenwerking met partners zoals Blokker uitbreiden. Wat betekent dit concreet?
We hebben in 2018 als doel om nóg meer producten aan te bieden bij onze partners. Daarnaast willen we ook op andere gebieden de samenwerking met onze bestaande partners zoals Bol.com en Blokker uitbreiden. Op dit moment hebben we geen concrete nieuwe samenwerkingen gepland voor de toekomst, maar we staan altijd open voor partners die waarde kunnen toevoegen voor de klant en voor ons.
Wat is de doelstelling voor 2018?
Afgelopen jaar hebben we in Europa een omzetgroei van 60 procent gerealiseerd. We willen de sterke omzetgroei ook komend jaar verder doorzetten. We merken in alle drie de landen waar we actief zijn dat wanneer klanten eenmaal hebben ervaren hoe goed onze service is, ze erg tevreden zijn en we zien dat ze ook de volgende keer weer bij ons bestellen. Aangezien we op de Nederlandse markt nog steeds een relatief onbekende nieuwkomer zijn, willen we in 2018 onze naamsbekendheid verder laten stijgen onder de Nederlandse consument. Hierbij ligt de focus vooral op het uitbouwen van onze aanwezigheid op social media. In Duitsland zijn we inmiddels goed onderweg, maar ook hier willen we verder bouwen aan onze brand awareness om daarna zoveel mogelijk mensen te overtuigen met onze excellente service: op elk moment dat de klant contact met ons heeft streven we naar een nóg betere ervaring.
-
Wout Maas
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur MarketingTribune
- Website:http://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- LinkedIn krijgt boete vanwege verwerking persoonsdata
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing