ABN Amro verlegt sponsor-focus naar Ajax Vrouwen

  • Sponsoring
  • 13 dec 2019 @ 23:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • ZakelijkSponsorshipVoetbal

Ajax en ABN Amro hebben hun sponsorcontract verlengd. Met de nieuwe deal blijft de bank tot zeker medio 2023 verbonden aan de club. De focus ligt voortaan op de vrouwenteams.

ABN Amro is al ruim 25 jaar als sponsor aan Ajax verbonden, waarvan ruim vijf jaar als hoofdsponsor van het vrouwenvoetbal. De bank gaat in 2020 samen met Ajax nog meer inzetten op het vergroten van de zichtbaarheid en verder ontwikkelen van deze tak. De sponsor zet hiermee vol in op het versterken van diversiteit en duurzaamheid in de sport. Deze thema’s hebben een belangrijke plek in de strategie van ABN Amro.

Talentontwikkeling

Ajax en ABN Amro gaan de komende seizoenen inzetten op het versterken van alle Ajax-vrouwenteams. Hieronder valt het eerste vrouwenelftal, maar ook talentontwikkeling in een jeugdopleiding voor meisjes. Het afgelopen jaar is er bijvoorbeeld een talententeam geformeerd en recent werden talentendagen voor meisjes onder negen, elf en dertien jaar georganiseerd. Ondersteund door de bank gaat Ajax deze activiteiten de komende seizoenen verder uitbouwen. Bovendien gaan beide partijen samenwerken om bij te dragen aan de ontwikkeling van meidenvoetbal bij amateurclubs.

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax: 'Het is mooi dat ABN Amro zich ook de komende jaren verbindt aan Ajax en het vrouwenvoetbal. Waarbij ze zich al begin jaren ‘90 als shirtsponsor committeerden aan de club. Daarna maakten ze de overstap naar jeugd en de vrouwen. We hebben een lange historie samen. Vanaf 2020 gaat ABN Amro zich volledig richten op de Ajax Vrouwen. Dit past mooi bij de diversiteit binnen de club en in de sport. De ontwikkeling van het vrouwenvoetbal sluit goed aan bij onze positionering For The Future.'

Doorbraak op komst

Daphne Koster, manager Ajax Vrouwen, is ontzettend trots dat ABN Amro zich op deze manier verbindt aan het vrouwenvoetbal. ‘We staan aan de vooravond van een nieuwe stap in de stormachtige ontwikkeling van het vrouwenvoetbal: steeds meer meisjes voetballen, veel gearriveerde speelsters komen uit Nederland en de aandacht van de media neemt toe. We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN Amro aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken.’

Vrouwenvoetbal is de snelst groeiende sport in Nederland. Mark van Rijt, director Brand, Marketing & Communications ABN Amro: ‘Duurzaamheid, waaronder ook diversiteit, is een speerpunt voor ons. We handelen vanuit de filosofie dat diverse achtergronden en gezichtspunten ons sterker maken. Met diverse teams komen we tot creatievere en innovatievere oplossingen, in alles wat we doen. Dit vertalen we ook door naar onze sponsorportefeuille, want het doorbreken van oude patronen gaat nu eenmaal niet vanzelf.'

Duurzame partners

Naast hoofdsponsor van de Ajax Vrouwen, wordt ABN Amro vanaf 2020 partner in duurzaamheid van Ajax. Ook blijft de bank Maatschappelijk Partner van de Ajax Foundation.

'Door de verlenging van ABN Amro met Ajax hebben alle zes grote partners nu verlengd en liggen ze lang vast', zegt Geelen tegen MarketingTribune. Hij doelt daarbij op Ziggo (tot 2022, met een optie tot 2024), Adidas (tot 2025), Bud (tot 2015), CTS (tot 2021), Iconix (tot 2028) en nu dus ook ABN Amro tot 2023. 'Dit is een signaal voor Ajax dat de grote partners vertrouwen hebben in de gekozen koers en zich voor lange tijd aan ons willen.'

 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken