Giovanni van Bronckhorst krijgt eigen E-Cup

  • Sponsoring
  • 24 dec 2019 @ 13:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EvenementMaatschappijVoetbaleSports

Stichting Rotterdamse Sporticonen heeft Giovanni van Bronckhorst benoemd tot negentiende icoon. House of Esports organiseert namens hem de zogenoemde Gio E-Cup.

Het bestuur van de stichting vond het jaar van Gio's afscheid in de Kuip het juiste moment om de voormalige speler en trainer van Feyenoord op te nemen in de rij van sporters die in de Maasstad een voorbeeld zijn voor volgende generaties.

De Giovanni van Bronckhorst Cup wordt na de Leontien van Moorsel Ride (die op zondag 5 januari wordt gehouden) het tweede evenement van Rotterdamse Sporticonen in 2020. Op zondag 26 januari is de Erasmus Universiteit het toneel voor de eerste zogenaamde E-cup. Rotterdamse Sporticonen werkt voor dit evenement samen met de Giovanni van Bronckhorst Foundation, House of Esports en Erasmus Sport.

Huiswerkproject

Er is gezocht naar een nieuw concept naast de al bestaande voetbaltoernooien van illustere medevoetballers. Bij de Gio E-Cup krijgen 260 kinderen van vier tot en met twaalf jaar van SV Gio, het huiswerkproject van Van Bronckhorst Foundation, exclusief het recht op deelname. Hetzelfde geldt voor de basisscholen uit het Sociaal Pact van Rotterdamse Sporticonen.

Kijkend naar de tijdgeest en de kinderen van SV Gio heeft hij besloten een combinatie te maken van gamen en bewegen. Een virtueel toernooi FIFA 20 naast een fysiek toernooi in voetbalvaardigheden de FIFA Skills. 'Een toernooi van deze tijd', aldus de bedenkers.

Gamen in Kralingen

House of Esports kijkt als medebedenker uit naar de Gio E-Cup op 26 januari bij Erasmus Sport in Kralingen, waar verschillende concepten bij elkaar komen. Naast het Fifa20-toernooi worden de kinderen ook de kans gegeven om hun Fifa Skills in de sporthal te tonen bij de GameGym.

Studenten van Erasmus Esports en Albeda zullen de organisatie ondersteunen. Opvallend extra activiteit: ouders krijgen een workshop 'Hoe om te gaan met een gamend kind', en een uitleg over de digitale schijf van vijf.

'House of esports heeft dit jaar duidelijke keuzes gemaakt wat de core business zal zijn', zegt oprichter Wim Noordzij. 'We gaan voor maatschappelijke impact en gamen en bewegen. Dat doen we onder andere met scholen in de wijk Feijenoord en Hillesluis in het kader van de leertijd-uitbreiding) van NPRZ in Rotterdam Zuid en de GameGym waar we de games letterlijk vertaald hebben naar de sporthal.'

Ook worden kinderen getest om te kijken hoe ze betere gamers kunnen worden. Noordzij: 'Het is belangrijk dat de Game Generation die er nu aankomt gefaciliteerd wordt om hun sport en hobby met elkaar uit te oefenen.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken