Honig houdt online benefietdiner voor voedselbank
- Sponsoring
- 25 mrt 2020 @ 11:09
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Maatschappij
- 25 mrt 2020 @ 11:09
- Sjaak Hoogkamer
Terwijl voedselbanken ‘droog’ staan vanwege de hamsterwoede in de supermarkt, schiet familiemerk Honig de gedupeerde gezinnen te hulp met de landelijke actie ‘Live Eet’.
Honig en digital agencies Dept en Chuck Studios ontwikkelden de website Live-Eet.nl, waar op donderdag a.s. om 18:00 uur het benefietdiner live wordt uitgezonden.
Bekende artiesten zoals Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis treden aanstaande donderdag op vanuit hun huiskamer om hoop en troost te bieden in deze bijzondere tijden.
De bezoekers van het online benefietdiner kunnen met een tikkie of via het scannen van een QR-code vrijwillig doneren aan de voedselbanken. Met de opbrengst worden maaltijden verzorgd voor bijna 90.000 mensen die afhankelijk zijn van de liefdadigheidsinstelling.
‘Nu we met z’n allen zoveel mogelijk thuis blijven, vonden we dit samen met de voedselbank een gepaste manier om saamhorigheid te tonen met mensen voor wie de avondmaaltijd niet zo vanzelfsprekend is,’ vertelt Bob Rog, directeur van Honig. ‘We hopen hiermee de voedselbank zoveel mogelijk te ondersteunen en tegelijkertijd een hart onder de riem te steken. Honig zelf doneert 360.000 maaltijden.’
Honig is al ruim 15 jaar partner van Voedselbanken Nederland.
‘Wij zijn enorm blij Honig bij te kunnen staan met dit mooie initiatief voor de voedselbanken. Door de fijne communicatie en samenwerking slagen we erin snel actie te ondernemen en te kunnen helpen in tijden van grotere onzekerheid,’ vertelt Robin Meekel, associate creative director bij Dept. ‘Eind vorige week is het concept samen met Chuck Studios bedacht en vervolgens is er snel gehandeld: binnen no-time is de website gebouwd, zijn artiesten geregeld en de donatie met behulp van Tikkie gecoördineerd.’
Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studios: ‘Nadat de campagne #StaySafeEnGeef op gang was, vroeg Honig ons na te denken over een grootse actie om de voedselbanken verder te ondersteunen. Voor ons was het direct duidelijk dat Honig haar plaats aan de eettafel moest claimen. Wij bedachten het idee voor het Grootste Online Benefiet Diner. Honig haakte onze vrienden van Dept aan, die het evenement omarmden en verder uitwerkten. We zijn trots dat we samen aan de basis mochten staan en kijken uit naar een succesvol diner.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
- Derde seizoen podcast Football is... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing