Honig houdt online benefietdiner voor voedselbank

  • Sponsoring
  • 25 mrt 2020 @ 11:09
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Maatschappij

Terwijl voedselbanken ‘droog’ staan vanwege de hamsterwoede in de supermarkt, schiet familiemerk Honig de gedupeerde gezinnen te hulp met de landelijke actie ‘Live Eet’.

Honig en digital agencies Dept en Chuck Studios ontwikkelden de website Live-Eet.nl, waar op donderdag a.s. om 18:00 uur het benefietdiner live wordt uitgezonden.

Bekende artiesten zoals Claudia de Breij, Thomas Berge en Hadewych Minis treden aanstaande donderdag op vanuit hun huiskamer om hoop en troost te bieden in deze bijzondere tijden.

De bezoekers van het online benefietdiner kunnen met een tikkie of via het scannen van een QR-code vrijwillig doneren aan de voedselbanken. Met de opbrengst worden maaltijden verzorgd voor bijna 90.000 mensen die afhankelijk zijn van de liefdadigheidsinstelling.

 

‘Nu we met z’n allen zoveel mogelijk thuis blijven, vonden we dit samen met de voedselbank een gepaste manier om saamhorigheid te tonen met mensen voor wie de avondmaaltijd niet zo vanzelfsprekend is,’ vertelt Bob Rog, directeur van Honig. ‘We hopen hiermee de voedselbank zoveel mogelijk te ondersteunen en tegelijkertijd een hart onder de riem te steken. Honig zelf doneert 360.000 maaltijden.’

Honig is al ruim 15 jaar partner van Voedselbanken Nederland.

‘Wij zijn enorm blij Honig bij te kunnen staan met dit mooie initiatief voor de voedselbanken. Door de fijne communicatie en samenwerking slagen we erin snel actie te ondernemen en te kunnen helpen in tijden van grotere onzekerheid,’ vertelt Robin Meekel, associate creative director bij Dept. ‘Eind vorige week is het concept samen met Chuck Studios bedacht en vervolgens is er snel gehandeld: binnen no-time is de website gebouwd, zijn artiesten geregeld en de donatie met behulp van Tikkie gecoördineerd.’

Olaf van Gerwen, global creative director van Chuck Studios: ‘Nadat de campagne #StaySafeEnGeef op gang was, vroeg Honig ons na te denken over een grootse actie om de voedselbanken verder te ondersteunen. Voor ons was het direct duidelijk dat Honig haar plaats aan de eettafel moest claimen. Wij bedachten het idee voor het Grootste Online Benefiet Diner. Honig haakte onze vrienden van Dept aan, die het evenement omarmden en verder uitwerkten. We zijn trots dat we samen aan de basis mochten staan en kijken uit naar een succesvol diner.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken