eDivisie wordt KPN eDivisie
- Sponsoring
- 26 mrt 2021 @ 11:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - eSports
- 26 mrt 2021 @ 11:35
- Sjaak Hoogkamer
De eDivisie, de EA SPORTS FIFA 21-competitie waarin alle 18 Eredivisieclubs vertegenwoordigd zijn, start op 30 maart met een nieuw seizoen én een nieuwe naam: KPN eDivisie.
De competitie wordt omgedoopt tot de KPN eDivisie, waarmee KPN zijn bestaande titel als Official Partner eDivisie uitbreidt naar Official Naming Partner eDivisie. De overeenkomst wordt aangegaan voor 2,5 jaar. De KPN eDivisie wordt georganiseerd door de Eredivisie CV in samenwerking met DreamHack Sports Games. KPN voegde zich in november 2020 tussen FBTO en H&M als Official Partner van de eDivisie.
Het vorige KPN eDivisie-seizoen, dat tussen november en januari werd gespeeld, werd door meer dan 500.000 unieke kijkers bekeken.
Nog nooit keken er volgens KNP zo veel mensen naar de KPN eDivisie. Daarnaast realiseerde de KPN eDivisie Finale de hoogste gemiddelde kijktijd sinds de oprichting van de competitie van 20 minuten. Ajax won die finale op 6 januari 2021 van Vitesse en is de regerend kampioen.
Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN: ‘De afgelopen periode is KPN partner geworden van de eDivisie, onderdeel van de Eredivisie CV en launching partner van E_Oranje, een initiatief van de KNVB. Met deze twee nieuwe sponsorships verbreden we onze bestaande activiteiten in het voetbal én bereiken we een groot deel van de gamende jongeren. Nu de eDivisie officieel ‘KPN eDivisie’ heet zijn we nog prominenter aanwezig in het snelgroeiende gaming domein. eSports is namelijk één van de snelst groeiende sportcommunities ter wereld. Met ons glasvezelnetwerk en met ons best geteste mobiele netwerk, zijn we er als “netwerk van Nederland” voor alle gamers. We zijn er dan ook trots op onze naam toe te voegen aan de succesvolle competitie.’
De stap van KPN om de eDivisie te adopteren is een blijk van vertrouwen volgens Arnoud Schonis, Project Manager eSports bij de Eredivisie CV: ‘Dit is een enorme stap voor esports in Nederland en we zijn trots dat een van de grootste bedrijven van Nederland zijn vertrouwen in de KPN eDivisie nog meer uitspreekt. Hiermee bouwen wij aan ons betrouwbare en professionele imago en bereiken en vermaken we nóg meer jonge voetbal- en EA SPORTS FIFA-fans. Met een samenwerking van 2,5 jaar kunnen we samen met KPN, DreamHack Sports Games en onze andere partners de KPN eDivisie structureel en stabiel uitbreiden.’
De KPN eDivisie is elke dinsdag en woensdag tussen 17.30 en 20.30 uur live te zien via het YouTube-kanaal van de KPN eDivisie. Alle wedstrijden worden voorzien van commentaar door influencers als Koen Weijland, Frank van der Slot, Bas van Velzen en Raoul de Graaf.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Heineken tot tenminste 2030 Official Partner Feyenoord
- Hisense officiële partner FIFA Club World Cup 2025
- Team Gullit verlengt samenwerking met Philips OneBlade
- Hema steunt War Child met “limited edition” pyjama’s
- Trust nieuwe official partner KPN eDivisie
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam focust op drank en...
Laatste Nieuws
- Nationaal Jenevermuseum Schiedam... 08-11-2024
- Hema steunt War Child met “limited... 07-11-2024
- Trust nieuwe official partner KPN... 07-11-2024
- Team Gullit verlengt samenwerking... 05-11-2024
- Hisense officiële partner FIFA Club... 31-10-2024
- Heineken tot tenminste 2030 Official... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing